Oranje boven - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Oranje boven - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Oranje boven

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 April 2011 | China, Shanghai

Hallo,

Mijn verslag vanaf maandag 25 april tm vandaag donderdag 28 april.

Inmiddels voel ik me al thuis op de campus en voelt het weer lekker om thuis te zijn na een lang weekend nanjing.

Heerlijke douche, lekkere kamer en goed internet! Is natuurlijk ook belangrijk.

We hebben inmiddels ook een lekker europees restaurant gevonden op de campus waar je voor met 6 personen voor 11 euro avond kan eten!

maandag hebben we een lecture gehad over Concentional culture and politics of China in Confucian Analects, deze vrouw sprak Chinglish dus heb er weingig van opgestoken. Meer kan ik er echt niet over zeggen haha.

Smiddags zijn we naar Rachel Feng geweest, zij is een chinese lerares op het gebied van toerisme. Zij gaat ons helpen gedurende ons onderzoek over hoe Shanghai zichzelf promoot als toeristische bestemming. We hebben met Rachel besproken dat zij voor ons afspraken gaat maken om te interviewen.

Dinsdag hadden we weer een lecture over politiek, deze vrouw hebben we vorrige week ook al gehad maar de stod die ze vertelde vond ik niet zo heel interessant. Het enige wat ik wel interessant vond is dat ze over de doodstraf heeft verteld in China, er zijn 3000 mensen per jaar in dit land die de doodstraf krijgen! niet te geloven toch??
We zijn in de middag weer naar Rachel geweeest en zij had een student voor ons gevonden die ons kan helpen met het onderzoek. Dus daar waren we heel blij mee en zij heeft gelijk voor ons de interview vragen in het het Chinees kunnen vertalen.

In de avond hebben we maar weer eens gekozen voor een traditionele ladies night! Eerst met ze alle naar de manicure geweest en onze nageltjes mooi laten lakken en daarna zijn we naar de Sacha's geweest. Een westerse tent waar je van 7 tot 9 gratis coctails kan krijgen!

Om negen uur gingen we maar eens een kijkje nemen in de discotheek Zapatas ( wat in de tuin zit van de Sacha's) Wat toevallig dat het net weer ladies night was in de Sapatas en free magaritas for girls till 12!

Nou dit konden we natuurlijk niet laten gaaan haha! Iedereen liep nog in zn kloffie omdat de meeste uit school gelijk de jurk gingen ophalen die op ze op maat hebben laten maken.
Dus met spullen en al de discotheek in..

Eerst was het niet zo druk maar later hadden we onze klasgenootjes gebeld en werd het echt een top avond!

Maar aan alle leuke dingen komt ook weer een eind want we MOESTEN naar huis omdat we woensdag om half 10 met de taxi en het chinese meisje naar de toerist information center gingen.

We hebben hier ook een intervieuw afgelegd en ging behoorlijk goed! Met vol goede moed gingen we onze reis vervolgen op de West Nanjingroad richting People square, we gingen alle 5 sterren hotels langs. Maar hierbij kon het Chinese meisje niet aanwezig zijn omdat die na het eerste interview naar school terug moest.

Wij met volle moed naar de hotels, maar helaas is het resultaat niet zo geweeest als we hadden verwacht.. De mensen wilden niet allemaal even goed mee werken maar dit hadden we al verwacht.

Ja zie je ons al aankomen, drie studenten in een 5 sterren hotel?? :
Hallo wij zijn drie studenten en wij willen wat meer weten over Shanghai.

Ahum.. geen commentaar!

Savonds zijn we naar de officiele Receptie van Koningingendag geweest! Iedereen ging in Business suit :) Erg leuk om te zien. Eigelijk was het evenement om met nederlandse bedrijven connecties te kunnen zoeken maar toen we al het lekkere hollandse eten zagen staan waren we al weer afgedreven van de hoofdreden waarom we daar heen gingen!

Lekkere tompousen en appeltaart en lekkere meloen, kaasblokjes, BITTERBALLEN, en HARING ( vind ik alleen niet echt lekker ) HEEEERLIJK gegeten dus!

Daarna ben ik snel naar huis gegaan en vroeg gaan slapen. ( 1e keer in 2 weken tijd zeg maar)

Totdat me lieve vriend me wakker belde om 12 uur snachts (A)

Maargoed dat is dan ook niet zo erg meer!

Vandaag weer Chinese les gehad ( wat ik overigens elke dag heb behalve woensdag) en vanmiddag kongfu les gehad! Lekker rekken en strekken.. maar ik kan nu wel een vette move maken hoor! Pas maarop haha..

Nu avondje lekker vrij en liggen op me bed en foto's selecteren voor hyves.

Dit was mijn verhaaltje alweer, Morgen gaan we koniningennacht vieren in een discotheek ergens in de stad waar drie jonges uit onze klas gaan draaien :)

ps. Foto's staan weer op hyves.
008615021370947

is trouwens mijn goede nr!

• 28 April 2011 - 18:06

Wendy:

Jeetje meiss.. wat maak je toch weer veel mee.. en wat een interessante dingen!!

Je heb ook leuke fotoos op je hyves!;).. je ken wel zien dat je het wel naar je zin heb!:)

Nog veel plezier meid! en ik lees je volgende verhaal wel weer!

Liefss... xxxx wendy

• 28 April 2011 - 20:19

Monique & Remy:

Ni hao Kim,

Waarom heb je een chinese naam nodig? In Korea, bij de buren, leven HEEL VEEL mensen die Kim heten!

Het is leuk lezen wat je tikt, want je tikt nogal wat! We begrijpen dat je het wel naar je zin hebt, hoewel niet alles toppie-joppie is.

Suc6.

Groeten uit Schagen,