Ni Hou verslag 2 tot en met 6 mei - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Ni Hou verslag 2 tot en met 6 mei - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Ni Hou verslag 2 tot en met 6 mei

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Mei 2011 | China, Shanghai

Vanaf maandag 2 mei tm vrijdag 6 mei 2011

Ni hao,

Alweer een weekje verder en inmiddels alweer over de helft van mijn tijd heen dat ik in China ben.

Maandag hadden we een vrije dag en zijn we de toerist gaan uithangen, we hebben met vier meiden zondag avond een route uitgestippeld die we maandag gingen doen. We zijn eerst naar de Jade Buddha tempel gegaan. Dit is één van de bekendste buddha tempels in Shanghai. Op deze dag waren alle chinezen vrij omdat het de dag van de arbeid was dus veel mensen gaan dan naar familie en naar open baren gelegenheden zoals een park of een tempel. Dus bij de tempel waren heel veel chinezen die gezamenlijk tassenvol met kaarsen en wierrook mee namen en gingen offeren naar hun voorouders. Dit deden ze door middel van diverse rituelen zoals dansen, bidden en met wierrook zwaaien. Ook gooiden ze bij elke buddha geld en daarna gingen ze bidden. Zoals je je dan ook misschien kunt voorstellen word je gewoon aan de kant gedrukt omdat ze erg bezig zijn met al die rituelen. Het was echt een hele mooie tempel en dit was ook echt voor mij een bevestiging van wat mijn beeld was van een echte originele buddhistische tempel. Hierna zijn we naar de Jin’an tempel geweest. Dit is ook een boeddhistische tempel maar was onder Construction dus we konden vrijwel nergens in. De buitenkant zag er wel erg mooi uit! Helemaal goud kleurig. Hierna zijn we nog naar een shopping mall geweest waar je allemaal goedkope dingen kon kopen. Maar aangezien mijn sterkste kant geen geduld hebben is, was dit niet echt iets voor mij. Savonds zijn we naar een Chinese fastfood restaurant geweest bij de metro en heerlijk garnalen gegeten met een prutje en rijst.

Dinsdag hadden we in de ochtend natuurlijk Chinese les en smiddags hadden we een lecture over gewoonte en gebruiken van de Chinese cultuur. Dit was wel een leuke les maar vrijwel bijna alles wisten we al. Smiddags hadden we een interview bij de CYTS, we kregen een heel lief chinees meisje mee die erg goed Engels sprak en ook naar Nederland gaat om te studeren. Dus dit was erg gezellig en we hebben veel geteut. We zijn daarna door gegaan naar de lady’s night in Sacha’s. Maar omdat we zo laat waren konden we nog maar een half uur gebruik maken van de free cocktails. Daarna besloten we toch maar even een kijkje te gaan nemen in de kroegen straat. We waren beland in een onwijs gave club, de Phebe’s. Toen ik binnenkwam dacht ik eerst echt dat het een bordeel was omdat het zo onwijs veel aangekleed was met rode banken en lounge Seats enzovoort.. maar uiteindelijk was het onwijs leuk en gezellig geworden en was het toch geen bordeel! En het aller-leukste is.. doordeweeks free drinks only for girls! J

Dus zoals je dan al kan raden ben ik al drie weken een paar x wezen stappen en betaal niets! HEEERLIJK zo hou je tenminste nog wat geld over…

Woensdag hadden we weer projectdag -_-, dus we konden WEER niet uitslapen.. om 9 uur paraat staan bij de ingang van school. We kregen een chinees meisje mee uit de 2e klas. Nou dit meisje sprak dus bijna GEEN Engels. Dan vroeg je wat en gaf ze een antwoord, en dan vroeg je het later nog een keer en dan gaf ze weer een ander antwoord… conclusie.. niet te vertrouwen dus haha! We hadden in de ochtend een interview met CTS. We hadden echt voor het eerst een heeeeel goed interview afgenomen omdat deze jongen goed Engels sprak! Wij helemaal happy, totdat we smiddags pas om half 2 het tweede interview hadden. We kwamen er achteraf ook nog eens achter dat het bedrijf ook CTS heetteK ? Maar het schijnt toch wel een ander iets te zijn geweest. Bij vraag nr 1 wisten ze al geen antwoord te geven dus dan kan je wel raden wat derest van het interview heeft opgeleverd.

Smiddags zijn we voor de troost nog maar even terug gegaan naar de Shoppingmall en heb ik weer wat souvenirtjes gekocht ( ga lekker nog niet zeggen wat)

Gister (donderdag) hebben we in de ochtend weer Chinese les gehad en smiddags hadden we een Lecture over: the basic spirit and main content of China’s constitution. Die arme man was zo zenuwachtig dat hij onwijs liep te stotteren en woorden inslikte en verkeerd uitsprak dus het enige wat ik heb opgevangen is dat het over de grondwet van China ging. Dit was wel echt heeel erg grappig om te luisteren naar zijn slechte Engels maar dat schiet natuurlijk niet op met de kennis die ik eigenlijk zou moeten opdoen?!!! Savonds gingen we met de meiden en Jan van Mook uit eten bij een Thai’s restaurant.. echt HEERLIJK gegeten ( diverse gerechten)

Vandaag in de ochtend mandarijn gehad en zodirect krijgen we een lecture van een Nederlandse vrouw, Monique Maissan en die gaat ons iets vertellen over zaken doen in China. Daarna gaan we met een clubje naar de nagelstyliste en onze nageltjes nog maar eens laten doen en daarna gaan we Hotpotten , dit is typisch Chinees, hierbij krijg je een wok op tafel met daarin hete bouillon waarin je je vlees en groente kan koken. Ben benieuwd.

Morgen gaan we naar Hangzhou, daar krijgen we een boottocht in het West meer, Smiddags gaan we naar een theedorp Longjing, negenstromen wandeling, en naar de Lingying tempel! En zondag een ART dagK Kortom! We gaan weer veel zien en mee maken!

Liefs from China

En me foto's uploaden gaat zo traag als dikke .... dus dat moet ook met veel geduld gaan :P aangezien dat af en toe wel moelijk is moet ik wachten dat het internet weer wat beter word.

• 12 Mei 2011 - 17:31

Kim Morlog:

Hey Kim

Het is gelukt hoor je verslag op je blog zetten !
    Nog 13 dagen en dan ben je weer thuis heerlijk om straks al je verhalen en je fotoos? film te bekijken ik kan niet wachten xxx Nog heel veel plezier straks in Beiing XXX

• 22 Mei 2011 - 22:02

Gijs En Jolanda:

Ni hao Kim,

Ik lees regelmatig over je chinese les ( chinees praten??) dus je kunt als je thuis komt een aardig mondje over de grens praten, ik bedoel chinees... Wat ik las over - doordeweeks free drinks only for girls- lijkt me óók wel wat, dus ik begrijp zeker dat je dat al een paar x hebt gedaan
    Liefs uit Schagen, Gijs en Jolanda