Mijn laatste week in China - Reisverslag uit Peking, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Mijn laatste week in China - Reisverslag uit Peking, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week in China

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Mei 2011 | China, Peking

Blog vanaf vrijdag 20 mei tm maandag 23 mei 2011

Hallo allemaal,
Het einde van mijn China trip is weer in zicht, zit nu op me kamer met een bijna ingepakte koffer.
Ik zal nog eerst even het laatste vertellen wat ik mee heb gemaakt hier.
Vrijdag : In de planning stond: oude zomerpaleis en nieuwe zomer paleis. Maar ik was blijkbaar toch vermoeid van de Chinese muur trip dat ik op plaats van de eerste bestemming behoorlijk beroerd was. Daarom was ik maar met een klasgenoot met de taxi terug naar het hotel gegaan. S’Avonds hadden we een lezing van een KLM Topmanager die in China werkt:) Erg inspirerend om dit te horen wat die man allemaal heeft gedaan en in de toekomst wil gaan doen.

Zaterdag: We gingen naar het Mausoleum, hier ligt het echte lichaam van Mao Zedong, maar ik denk nog steeds dat het een pop is. Natuurlijk mocht kim er weer niet in want ik had Slippers aan! Helaas helaas. Maargoed mocht de pret niet drukken, we hebben onze tocht vervolgd over het Tiananmen square ( Plein van de hemelse vrede ) Waar vroeger die studentenopstand is geweest in 1989. Waar we overigens uitzicht hadden op de poort van de hemelse vrede, waar een portret van Mao Zedong hangt :)
We zijn vervolgens naar een theater gebouw geweest wat gebouwd is door een Franse architect, heel leuk om te zien maar verder niet echt iets interessants. Onze dag is geëindigd in het Sun Yatsen park. Smiddags met wat meiden door de hutong wijken, dit zijn de vroegere hoerenwijken geweest. Verder weet ik er ook niet echt meer van. Maar hier zijn allemaal winkeltjes te vinden.

Zondag zouden we naar het museum gaan van de Argriculture maar deze was gesloten helaas helaas. We vervolgden onze trip de tempel van de hemel en het altaar van de hemel! Dit was echt het mooiste gebouw wat ik in China heb gezien! :) Zal wel foto’s zetten op me hyves. Smiddags weer geshopt en een leuk dingetje gekocht bij de HM :) Ook aanwezig in China. Savons lekker uit eten geweest bij een bagpackers hostel! Ook weer lekker westers gegeten.

Vandaag hadden we de Lama tempel op het schema staan maar vanwege de tempel vermoeidheid zoals Jan dat zegt, werd deze geschrapt van het schema. Dus we zijn naar de Confucius tempel gegaan en daarna naar de trommel en kokkentoren geweest, met vervolgens een wandeling naar het Houhai lake. We hebben hier lekker gegeten en gewandeld en verder terug gegaan om weer eens te shoppen! Wat een zwaar leven heb ik af en toe he?

Vanavond lekker eten en nog borrelen en morgen uitslapen en niets doen. En overmorgen lekker naar huis! Denk dat dit zo wel het einde van mijn trip is en kijk er met een positieve blik op terug. Heb genoten van alles wat ik heb mogen mee maken en zien en ik zal dit echt nooit meer vergeten. China is een mooi land maar ook apart en heeft ook zijn mindere kanten maar goed dat heb elk land wel denk ik?

Bedankt voor jullie steun en support vanuit Nederland en ik spreek jullie vast allemaal heel erg snel.
Liefs, Kim


  • 23 Mei 2011 - 13:06

    Gijs En Jolanda:

    Hoi lieve Kim, dit is dus je laatste berichtje op je blog. je hebt de laatste dagen toch nog leuke dingen gezien en meegemaakt. Jammer dat je MAO niet kon bewonderen(!) i.v.m. je SLIPPERS. Al eerder gezegd de Chinese Muur zien met eigen ogen lijkt me echt een supieure gewaarwording!! Ga maar lekker borrelen, eten en uitslapen dat mag zo aan het eind van je CHINA avontuur. Liefs x Gijs en Jolanda

  • 23 Mei 2011 - 14:21

    Nina:

    Hey Kim!
    Ik heb je verhaaltjes bijgehouden hoor :). Erg leuk om te lezen, je hebt echt heel veel gedaan! Ben blij dat je ook een lekker buitenland avontuurlijke hebt gehad! Volgende keer zal ik mijn blog ook bij gaan houden, want het is wel leuk om te lezen voor anderen haha! Goed reis alvast :)! X

  • 23 Mei 2011 - 15:05

    Mam:

    kom maar weer lekker naar huis hoor Wijfie dat kan ik je weer knuffelen en vasthouden en ook lekker weer ens ruzie maken neej hoor xxx
    een goeie reis naar huis gewenst xxx

  • 23 Mei 2011 - 18:02

    Wendy:

    heey meis!

    Toch weer een hoop gedaan en gezien!!.
    Nu kun je lekker een beetje uitrusten en borrelen en uitslapen. :)

    ik wens je een hele fijne terug reis!
    en dan zie en spreek ik je gauw weer!

    Dikke kuss van mij.. en geniet morgen nog ff van het laatste daggie !!
    xxxx

  • 24 Mei 2011 - 21:11

    Gioya:

    KIM!!!!!
    sorry dat ik nu pas reageer! lees elke keer die super leuke verhalen van je maar daarna ga ik altijd gelijk slapen.
    Werk nu elke dag en ben dood en dood moe!
    gelukkig kom je bijna thuis :D dat gaan we ff flink vieren meis!!!
    En natuurlijk ook ff goed bijpraten want moet je zooooooveel vertellen joh ;)

    zie je zaterdag denk? :D

    Dikke kussss!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 26887

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: