De Thee plantages 6 tot en met 10 mei - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu De Thee plantages 6 tot en met 10 mei - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

De Thee plantages 6 tot en met 10 mei

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Mei 2011 | China, Shanghai

Blog vanaf vrijdag 6 mei tm dinsdag 10 mei 2011

Vrijdag middag hebben we een interessante lecture gehad van Monique Maissan. Deze vrouw heeft diverse textiel bedrijven in China en Thailand. Ze is hier vijftien jaar geleden begonnen als 23 jarige student en zo langzamerhand is ze uitgegroeid tot een succesvolle onderneemster.

Dit was echt een indrukwekkende les, waaruit maar weer blijkt dat je gewoon moet doen wat je wil doen als je het maar doorzet!

Savonds zijn we nog naar de nagelstyliste geweest, lekker nageltjes laten doen en daarna gingen we opzoek naar een typisch hotpot restaurant.. helaas hadden we deze na heel lang zoeken niet gevonden dus we zijn maar weer bij een thai uit eten geweest. Helaas was deze keer het eten niet zo lekker als de avond ervoor maargoed.. kan eens gebeuren natuurlijk.

We gingen maar vroeg naar bed want zaterdag moesten we om zeven uur sochtens verzamelen in de lobby van het hotel. Wij staan daar met zn alle met ons goede gedrag… en maar wachten en maar wachten.. toen heeft meneer van mook toch maar even contact opgenomen met de reisorganisatie, bleek dat ze dachten dat we het de dag erop zouden gaan doen. Of beter gezegd : De excursie gaat niet door!:| Nou lekker dan, iedereen om zes uur het bed uit en dan ook nog eens geen excursie doen..

Maargoed:D Er was gelukkig wat geregeld na veel overleg en bellen en we werden uiteindelijk om kwart over negen voor deur opgehaald.. We gingen met de bus naar Hangzou dat is een plaatsje 130 km van Shanghai vandaan. Na een busrit van 3 uurtjes kwamen we aan in het prachtige maar o zo drukke toeristiche Hangzou! J

Het was echt bloedheet die dag ( 35 graden ) Dus niet een aangename temperatuur voor een excursie dag. We waren eerst met de boot een klein tochtje gaan maken naar een eiland die in het West Lake lag, hier hebben we rond gewandeld en pauze gehouden. Daarna zijn we weer met de boot naar het vaste land gegaan en zijn de bus weer ingestapt om naar de Lingying tempel toe te gaan. Dit was ook weer een boeddhistische tempel die erg op de Jade buddha tempel leek waar ik was geweest alleen deze was groter, en net zo mooi natuurlijk J

We zijn daarna nog met de bus naar een Theedorp gegaan: Longjing en we hebben daar een negen stromen wandeling gemaakt door de thee plantages heen J Het was echt zo mooi! Echt onwijs gaaf J Heb echt genoten van de wandeling want gelukkig koelde het ook al wat af en het lag ook wel in de schaduw dus dat was beter te doen.

Na deze mooie afsluiter van de dag zijn we weer huiswaards gegaan met de bus. Zondag ochtend weer om negen uur verzamelen in de lobby. Deze dag stond in het teken van ART J.

De temperatuur lag weer rond de 35 graden maar nu bleven we in Shanghai, dus daar vind je niet zo snel verkoeling. We zijn eerst naar verschillende kunstwijken gegaan waar we konden rondlopen en diverse kunst bekijken. Maar goed ik ben lekker languit op het terras gaan zitten want er zat geen pit meer in en het is helaas ook niet echt mijn type vermaak. We waren smiddags wat eerder klaar en zijn we nog met een clubje naar de shoppingmall geweest en had geen geld mee dus voor mij schoot dat ook niet echt op haha! :P Daarna lekker wezen eten op de campus en maar weer naar bed toe.

Gister weer les gehad en smiddags een lecture van Economic relationship between the Netherlands and China. Dit was opzich wel erg interessant want economie vind ik wel interessant. Smiddags ff eindelijk op internet gezeten want die deed het weer J Savonds eten en daarna om zeven uur naar een Klassiek concert. Laura en ik hadden er iets spectaculairs van verwacht omdat onze leraar veel te vertelen had over het concert. Dus met volle verwachting daar heen.. is het een orkest die beethoven speelt K De eerste tien minuten vond ik het erg tof, maar daarna vroeg ik me al gauw af wat ik daar in godsnaam deed. Er waren van de 45 studenten namelijk ook maar 15 mee gegaan haha!

Maargoed ook weer een les voor volgende keer:P

Vandaag nog een laatste volle dag met eerst chinese les en vanmiddag krijgen we een lecture over Human resource in China, J Ben weer benieuwd. Vanavond ladies night en stappen J

Morgen lekker uitslape

xxx

• 12 Mei 2011 - 20:09

Jenny:

wat is het leuk om je reisverslag steeds te lezen, het is al heel lang mijn droomland en wat jij allemaal meemaakt en ziet zou ik ook wel willen!
    door jouw verhalen te lezen zie ik het een beetje voor me, geniet er nog maar van, groetjes jenny

• 22 Mei 2011 - 22:07

Gijs En Jolanda:

Leuke reisverslag, we hebben je foto"s bewondert op Hyves. Mooie nageltjes hoor!!
    Groetjes, xx