Laatste dag in Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Laatste dag in Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Shanghai

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Mei 2011 | China, Shanghai

Blog vanaf dinsdag 10 mei tm zaterdag avond 14 mei 2011

Dinsdag hadden we in de les Chinese liedjes geleerd, de lerares was helemaal in haar element want ze vind het prachtig al die liedjes! In de middag hadden we een lecture over HRM in China.. Nou dit laten we maar ook weer snel vergeten aangezien die vrouw achter elke zin zei: SORRY if you dont understand me because my english is bad! ;) hahaha

S’Avonds hebben we weer een ladies night gehouden J We zijn eerst uit eten geweest bij de Sacha’s en daarna genoten van de free cocktails. Daarna nog wezen stappen in de Phebe’s. Was weer erg gezellig en Jan van Mook kwam ook maar eens een kijkje nemen hoe de studenten het nachtleven van China beleven haha!

Woensdag hebben we behoorlijk hard aan het project gewerkt! We zijn echt een heel eind vooruit gekomen dus het komt allemaal goed.

Donderdag hadden we de laatste Chinese les L We hadden voor de lerares een taart geregeld met Nederlandse cadeautjes! Het was een groot afscheidsfeest want daar houdt ze wel van haha! Nederlandse en Chinese liedjes gezongen. Smiddags zijn we naar de jongens wezen kijken die hadden een voetbal wedstrijd tegen de Chinezen! Natuurlijk heb Nederland gewonnen met 2-0

Vrijdag: In de ochtend hadden we ons examen in mandarijn J Nou is het zo dat ze in China het al geweldig vinden als je drie woordjes Chinees spreekt dus zoals je al kan raden heeft de hele klas hoger gehaald dan een 8! Haha ik heb een 8.5 gehaald dus ben wel erg blij met het resultaat!

Na ons examen gingen we met ons projectgroepje onder begeleiding van Rachel een interview doen met een hoge pief van de tourism board of Shanghai. Dit was een erg interessant interview en de man wist er heel veel over te vertellen. We zijn gaan lunchen aangezien we wat later aan kwamen dan verwacht. Het was erg grappig om te zien dat de man ook graag onze mening en indruk wilden weten over Shanghai. We moesten na het interview snel weer terug naar school want er was een farewell ceremonie georganiseerd. We kregen van de directeur van de Normal University van Shanghai officieel een ( uitgeprint) papiertje wat een certificaat is dat staat voor een goede afgeronde expeditie ( Hij is alleen nog niet afgelopen ) Maar was wel even leuk.

Daarna hadden we nog een afscheidslunch met de Chinese buddies. Maar aangezien wij die niet hadden omdat die meiden vanaf het begin niet wisten waar ons project over ging en wij ze niet nodig hadden, zaten wij dus met andere meiden aan de tafel. Het was ook wel even gezellig. Daarna zijn we nog even wezen hangen op het dakterras en vervolgens naar de Japanner geweest!

Helaas waren we met precies drie mensen te veel gekomen dus ik, Laura en Nikkie moesten aan een aparte tafel zitten en niet aan de Cheftafel L Jammer hoor! Maar het eten was wel erg lekker! Dat is natuurlijk ook belangrijk. Daarna zijn we nog naar KTV geweest. Dat is een gebouw waar je een kamertje kan huren om een avondje te gaan karaoke met je vrienden! Erg apart want zo iets zie je niet in Nederland. Je krijgt een eigen kamer met een breedbeeld tv, geluids installatie en een grote loungebank. De kamers variëren van grootte en de grootste lijkt wel op een privé discotheek J Wel erg gaaf!

Vandaag ( Zaterdag ) lekker kunnen uitslapen en we zijn rond 1 uur naar de stad gegaan. We gingen naar Cheaplu, een goedkope winkelstraat maargoed waar het goedkoop is zijn ook Chinezen, dus het was echt mega druk! We hadden na een uur besloten toch maar weer terug te gaan naar het hotel en aan het project te gaan. Dat moet namelijk ook gebeuren! J

Savonds zijn we uit eten geweest met onze Chinese lerares bij de Thai! Erg lekker! En daarna hebben we nog met een paar meiden en de lerares contact gezocht met Nederland via de webcam.

Ze vond het echt prachtig om te zien hoe me hond eruit zag en me vriend :P He is very cute haha!

Nu lekker op bed en veel te laat slapen, morgen om half 12 uitchecken en ons de hele middag vermaken totdat we naar Beijing gaan. Waarschijnlijk gaan we morgen nog met een paar meiden een boottrip maken op de rivier die door Shanghai loopt.

Tot nu toe de trip Shanghai, next trip Beijing! J

• 14 Mei 2011 - 17:37

Marco En Isabella:

Hey schat,

Nog 2 weekjes en dan ben je r alweer:s
    raar idee... maar wel weer fijn;)
    Je hebt nog genoeg te doen in die dagen... Nou je kan alvast met een goed gevoel door naar Beijing je hebt bijna wel alles gezien denk?
    Nou geniet daar ook nog ff en dan gaan we je foto's en verhalen weer zien:)

Dikke kus van ons

• 15 Mei 2011 - 15:17

Maartje:

Hey Kim!
    Wat leuk dat we alles van je kunnen volgen! Wat klinkt alles bijzonder en leuk! Je hebt het wel erg druk, maarjah dat neem je dan voor lief! Straks in dit koude landje maar weer beetje uitrusten! De tijd zal vast hard voor je gaan als je zoveel leuks doet! Geniet van je tijd daar! En tot snel!

Liefs Maartje

• 17 Mei 2011 - 18:33

Wendy:

Heey meissie..

Leuk weer al die verhalen te lezen van je! Je maakt weer een hele hoop mee!
    Nog even en je bent alweer terug..:)

Geniet nog maar lekker ffies in Beijing en dan lees en zie ik je mooie verhalen en fotoos wel weer!

Veel liefs.. en dikke kuss
    wendy..

• 17 Mei 2011 - 20:16

John:

Hoi Kim

Wat mis je het meest van thuis? (behalve marc)
    Waar ben je daar al helemaal aan gewend?
    Wat is daar nu "in de mode" of hot?
    Heb je iets gezien wat je nog nooit hebt gezien?

Wil je verder nog iets kwijt, vul maar aan

Vanuit Sint Maarten, make fun, groet john