Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Mei 2011 | China, Peking

Blog vanaf zondag 15 mei tm donderdag 19 mei 2011
Goedendag allemaal!
Aller eerst wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie leuke reacties op mijn blogs!
Heb ik toch nog het idee dat ik het ook voor een ander schrijf dan alleen voor mijn eigen herhinneringen vast te leggen op papier! John, het is zeker een aanrader om naar China toe te gaan alleen ik zou niet alleen naar een stad gaan maar ook vooral combineren met het binnenland! Maar ik zal als ik thuis kom nog wel nader uitleg geven. Derest: Ik heb het nog heel erg naar mijn zin! Zie inderdaad deze week in Beijing heel erg veel! Maar het laaste weekie gaat denk ik dan toch wel weer erg snel en voor ik het weet zit ik alweer thuis ( wat ik ook erg fijn vind ).

Goed, zondag uitgecheckt en zijn we een ontbijtje op straat gaan eten ( yogurt en appelduice bij de supermarkt gehaald) En we wisten eigelijk niet zo goed wat we nou tot zeven uur moesten gaan doen om ons te vermaken. We hadden nergens zin in maar wilde toch nog wat leuks doen. Na veel overleg zijn we toch nog maar een keer naar de nagelstyliste geweest. We gingen met de taxi naar peoplesquare waar we ruim een uur over hadden gedaan terwijl het normaal in 20 minuten gedaan kan worden. Maargoed! Ik had mooie french manicure laten doen en daarna ben ik met eva terug gegaan naar de campus om lekker te zonnen ( Lig net en dan is de zon natuurlijk weer weg ) Nog voor de laatste keer bij de sarah’s gegeten op de campus en daarna om 7 uur verzamelen. We werden opgehaald met een busje, maar men had niet zo goed gerealiseerd dat inmiddels alle studenten een extra koffertje hadden gekocht voor de extra bagage en dat er dus in plaats van 45 koffers in eens 90 koffers in de bus moesten. Het busje was dus echt VEEEL te klein! Iedereen moest drie kwartier met het kleine koffertje op schoot zitten totdat we aan waren gekomen bij het station! This is China! Hilarisch..!

Om 21:35 de nachttrein ingestapt, was een mooie cabine met 4 persoons slaapruimte. Sliep gezellig met Nikki, Eva en Laura op de kamer. De nachttrein was erg tof! Had gelukkig ook vier uurtjes geslapen dus het was niet helemaal een hel.
Bij aankomst sochtens om 07.15 zijn we naar het hotel gegaan! Rainbow hotel in Beijing, als je op google zoekt zie je het! ONWIJS LUXE met wel ja je geloof het niet.. uitzicht op een arme krottewijk.. This is again China, hoe groot kan een verschil van rijkdom zijn. We zijn na een Heeeeurlijke chinese lunch naar het Olympisch stadion gegaan! Was echt heel erg leuk om te zien wat het nou in het echt allemaal is. Heb ook de fakkel gezien waar het vuur op aan stond. Daarna naar het Olympisch zwembad geweest. Ook erg leuk. Als afsluiter zijn we nog naar het Art district geweest waar we dus al 2 soort gelijke van hebben gezien in Shanghai dus dit was voor ons niet echt heel interessant meer.
Dinsdag zijn we op excursie geweest naar de Verboden stad. Dit heeft de hele dag geduurd, het was echt een indrukwekkende dag en heb heel veel dingen gezien. Ik realiseerde me tijdens deze rondleiding dat het verschil tussen rijkdom en ook macht heel erg groot is in China en dat dat ook al vanaf heeeeel erg vroeger al het geval is geweest. Ik denk dat men nog zo hard bezig is met een “revolutie” in de rechten van de mens. Nu realiseer ik me ook hoe goed Nederland ook eigelijk is en dat we heel erg vrij zijn in ons leven. In de avond zijn we naar een musical geweest dat was een soort KARATEKIT, een jongetje wilde graag kongfu meester worden. Dit was een hele mooie voorstelling!

Woensdag ochtend vroeg vertrokken met bus naar zanhou. We kwamen laat aan en hebben chinees geluncht. We hebben een wandeling van drie uurgemaakt over een net aangemaakt pad wat eigenlijk ook weer 1000 jaren oud is en toch wel autenthiek is. Lekker noodles gegeten op de kamer en daarna gezellig genoten rond een kampvuurtje wat gemaakt was door de chinese mannetjes. Erg gezellig gekletst rond het vuurtje.
Vanochtend zijn we vroeg vertrokken naar de Qingtombs, hier liggen alle keizers van de qing dyastie begraven. Erg groot en massaal op gezet en ook erg mooi aan de buitenkant. Totdat je naar binnen gaat en een geplunderd graf aantreft die onder de schimmel zit.. HMM..this is China?:P

Daarna zijn we met de bus naar de grote muur gebracht en nu ging het eindelijk gebeuren.. Kim gaat de grote muur beklimmen! Het was in 1 woord: GEWELDIG! Wat een onwijs toffe ervaring zeg, en wat een mooie omgeving. Heb heerlijk geklommen, was een zware tocht waarbij je echt wel een conditie moet hebben. Mooi uitzicht, mooi weer, gelukkig goede schoenen aan getrokken en na anderhalf uur was ik alweer op het eind station. Echt echt echt het hoogte punt van deze reis.

Hierna zijn we weer naar Beijing toe gegaan en nu zit ik in een luxe hotel op 11 hoog met uitzicht over Beijing mijn blogje weer te typen, alleen weer jammer van het trage internet.

Ik zal weer nieuwe foto’s plaatsen op hyves.

  • 19 Mei 2011 - 18:16

    Wendy:

    Nou meiss.. weer een hele hoop mee gemaakt en gezien!!
    wat maak je ook veel mee met deze reis.! wat zal de tijd ook snel gaan met al die dingen die je doet op een dag.

    Ik wens je nog heel veel plezier! de laatste week alweer! ( ook ergens wel weer fijn denk ik..;) )

    veel liefsss en dikke kuss
    wendy.

  • 20 Mei 2011 - 12:14

    Marco En Isabella:

    Hey schat,

    Wat een verhaal weer wat gaaf toch allemaal wat je meemaakt!
    Wat lekker dat jullie nu in een luxe hotel zitten lekker van genieten deze laatste dagen;)
    Hoorde van je moeder dat je opleidingskeuze door gaat... Wat gaaf gefeliciteerd schat helemaal top!
    Ben nu wel heel benieuwd naar je foto's met de muur erbij wat geweldig...
    Nou enjoy je laatste dagen dan staan we over een paar dagen alweer voor elkaar ;)
    Xoxoxox ons

  • 22 Mei 2011 - 13:03

    Thea:

    Het zit er op bijna weer je expeditie maar het is ook mooi geweest .
    Kom maar weer lekker naar huis hoor kimmie xxx

  • 22 Mei 2011 - 22:48

    Gijs En Jolanda:

    Lieve Kim,

    Ik heb het hotel gezien... op google wat LUXE en GROOT. Wat gaaf dat je het olympiche Station hebt gezien en de GROTE MUUR(!) Wat SUPER! We zijn benieuwd naar de foto's hiervan..
    We wensen je nog veel plezier, de laatste week alweer! Ik sprak je moeder nog gisteren bij Rob en Jacqueline, je komt volgende week woensdag alweer thuis! Is best wel snel gegaan maar je komt terug van een reis vol met heel veel indrukken en verhalen!!
    Veel liefs, goede veilig terugreis en tot gauw, xx Gijs en jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 26886

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: