Beestjes - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Mei 2011 | China, Shanghai

Ni hao,
Ni hao ma?
Wo hen hao!

Dit verslag is vanaf vrijdag 29e tm vandaag 1 mei.

Na een weekendje vol excursies is het alweer tijd voor mijn update! :)

Er is weer genoeg te vertellen in iedergeval.

Vrijdag hadden we sochtends mandarijns en smiddags gingen we met de metro naar een bedrijf waar we een soort van lezing kregen van twee nederlanders over het bedrijf. Waar we meer te weten zijn gekomen over de manier van bedrijfsvoering in China. Was opzich wel onwijs interessant omdat er heel veel verschillen zijn dan met in nederland.

Savonds was het dan zover.. De Koniningennacht :D We waren allemaal in het oranje gekleed.. en hadden om 10 uur afgesproken in de discotheek Not Me. Zoals afgesproken na een wilde taxi rit aangekomen bij club Not me. We konden voor 8 euro onbeperkt drinken. Aangezien we de volgende dag excursies hadden heb ik het rustig gehouden deze avond.

Het was erg gezellig en geslaagd. De volgende ochtend kregen we van meneer van Mook verlenging van de slaaptijd zoals hij het noemde en moesten we verzamelen om 12 uur! HEEERLIJK :)

We gingen een met de metro naar Nanxiang. Na meer dan een uur in de metro te hebben gezeten moesten we ook nog een halte rijden met de bus! ook dat eens mee gemaakt..

Als eerst gingen we naar de Guyi garden. Een tuin die speciaal is aangemaakt voor de heren van adel. Natuurlijk is niet alles toeval in China dus zit er een hele strategie achter de bouw van zo een tuin.

Helaas was ik niet helemaal in staat om goed op te letten tijdens deze uitleg maar heb het wel vast gelegd op film! Dus bij terugkomst zal ik het nader toelichten.

Na deze prachtige tuin gezien te hebben zijn we naar een Dumpling restaurant geweest. Dit is een traditioneel Chinees gerecht waarbij er een soort deegballetjes zijn gemaakt gevult met soepsappig iets met daarin een balletje van varkensvlees of krab.

Ik heb overgeslagen aangezien ik er niet echt tegen kon de vorrige keer.

Hierna zijn we naar de Yunxiang tempel geweest, dit is een echte boeddhistische tempel waar er nog veel van ouds te vinden is.
Hier keek ik echt mijn ogen uit omdat ik mij juist had verheugd op dit bezoek. Zo mooi en zo groot! Ongelovelijk. Het is te zien op de fotos die ik op hyves heb gezet.

We zijn in de namiddag nog even de oude straatjes gaan verkennen van Nanxiang.. Hier keek ik ook weer mijn ogen uit! Veel van ouds en winkeltjes en kraampjes op straat.

Hier werd ik gezien als een soort popstar figuur... elke chinees wilde met me op de foto omdat ik een toffe zonnebril op had?! HAHA Nou dit gaat dus al de hele reis zo met ieedereen.. we lijken wel een kermis atractie.

Over kermis atracties gesproken.. daar in die straten kon je een spelletje spelen.. en dan kon je als prijs een konijntje winnen! VET sneu.. al die kleine beesies in een kleine kooi.. zonder eten en drinken maar te waachten in de hoop ze uitgekozen worden.

Maargoed This is China..zeggen ze toch..

Vandaag zijn we naar de onbekende markten geweest van Shanghai.

We zijn eerst naar de confucius tempel geweest waar ook tegelijkertijd een boekenmarkt was.

Maar hier vond ik het wat minder bijzonder dus heb ik ook niet veel over te melden.

Daarna gingen we naar de Insektenmarkt.. O MYN GOD! en dit is nog maar zacht uitgedrukt..

Wat je daar allemaal wel niet ziet.. als het nederland was... dan was die hele markt opgepakt vanwege dierenmishandeling..

Wat een verschil met nederland, als je kijkt naar de waarde van dieren.

Katjes, Hondjes, Schildpadjes, vogeltjes, vissen, krekels,konijntjes, hamsters en andere insekten in een potje.. of in een kleine kooi.. echt heel zielig.

De ene kraam verzorgde de beestjes wel goed maar de buurman had het dan weer in tegen stelling een slechtere zorg voor deze beesies..
Zie foto's..

Smiddags nog naar antiek markt geweest, nog wat souveniertjes gekocht voor thuis... en daarna waren we vrij om te gaan waar we wilden..

Dus we zijn met een clubje meiden naar de YU garden geweest.. The place to be volgens de Chineze bevolking. We hadden er dan ook veel verwachtingen van..

Totdat we daar aankwamen en even waren vergeten dat het nationale vrije dag is in China en iedereen op reis is in eigen land. Het hele gebied van de Yu garden was stampvol met mensen.. Maar we hebben evengoed veel mooie gebouwen in geweest en we zijn naar het park geweest van de Yu garden.

Het is een mooi parkje waar mooie foto'tjes gemaakt zijn.

Daarna als een gek naar huis gegaan en gegeten en nu lekker relaxed op bed liggen..

Morgen nog steeds nationale vrije dag in China dus de school is dicht ( OOO WAT ERG) Dus we zijn vrij.. en gaan lekker weer de toerist uithangen en naar de Jin an tempel en de Jade buddha tempel.

ZIN IN:)

LIEFS uit Shanghai
xxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 01 Mei 2011 - 17:17

    Marco En Isabella:

    Hey kimmie,

    Zozo wordt morgen je eerste vrije dag?
    Leuk dat jullie 't zo gedaan hebben met koninginnendag weer wat anders om mee te maken:)
    Gaan zo nog ff je foto"s bekijken maar wat had je 'r alweer leuke foto's op staan!
    Geniet meis 't is weer over voordat je 't weet!
    Xxx marco en isabella

  • 01 Mei 2011 - 19:28

    Jacqueline:

    Hoihoi heeeeerlijk he even uit slapen na het oranje feest hahaha lekker hoor. Ja wat zielig al die dieren wat zijn wij hier dan goed voor ze hé. Vindt het leuk om alles zo te lezen en je foto's zijn geweldig. Nou geniet lekker van je vrije dag xxxjes van ons

  • 02 Mei 2011 - 13:51

    Jose Bouwkamp:

    Hey Kim,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Leuk je verslagen te lezen en geniet er maar lekker van. Dat doen wij ook via je verhalen.
    Groetjes José

  • 02 Mei 2011 - 15:02

    Arda:

    Hoi Kim
    Nog steeds is het leuk al je verhalen te lezen de foto's te bekijken. Sjonge, wat een verschil met Nederland zeg, met alles. Leuk die koninginnendag zo in het oranje. Gezellig hoor, toch nog een beetje nederlandgevoel. Volgens mij ben je daar zo druk, dat je bijna geen tijd hebt hieraan te denken. Wat een druk programma. Wel leuk en interessant. We missen je nog steeds hoor. Mis ons maar niet, geniet alleen maar lekker!!

  • 06 Mei 2011 - 06:13

    Mam:

    Hey Kimmie

    Alles goed daar ?
    Gister even een rotverbinding maar dat kan ook gebeuren !
    Ik hoop dat iets beter met je gaat ?
    Maar verder alles goed hier ben bijna jarig maar jij bent er niet maar t gaat allemaal evengoed door hoor !
    En in mijn hart ben je bij mij !
    xxx En nog heel veel plezier

    Nu al over de helft heen dan ben je ook weer eerder thuis hahaha

  • 09 Mei 2011 - 10:29

    Monique & Remy:

    KIM WAT EEN GEWELDIGE REIS EN WAT EEN INDRUKKEN KOMEN OP JE AF.
    HET ZIT ER AL WEER BIJNA OP, DUS BLIJF GENIETEN. GROETJES VON ONS

  • 22 Mei 2011 - 21:50

    Gijs En Jolanda :

    Supereuke foto's van jullie verkleed op de koninginnedag en alle andere foto's maar van die beestjes werkelijk zielig.. vooral die konijntjes ongelovelijk !?
    wat doe je een indrukken op zo heel anders als in Nederland... Supermooie ervaring!
    Liefs x Gijs en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 26884

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: