Weekend Nanjing - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Weekend Nanjing - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Weekend Nanjing

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 April 2011 | China, Shanghai

Hallo allemaal!
Hier weer een blog vanuit het verre China,
Deze blog is vanaf afgelopen woensdag tot en met vandaag.

Woensdag hadden we een dag vrij voor het project, maar omdat wij op 27 april naar het consulaat van Nederland moeten voor een Koninginnedag receptie, was er geregeld dat iedereen een pak of jurk op maat kon laten maken. Dus we hadden genoeg te doen. Na even goed onderhandelen heeft iedereen uiteindelijk iets gevonden. Ik heb een jasje laten maken die morgen hier heen gebracht worden. Na al het opmeten gingen we naar het afding Shopping Center, want er hadden 2 meiden nog een handbagage koffertje nodig. S’avonds moesten we onze koffer in pakken want de volgende dag zouden we vertrekken naar een ander hotel.
S’ochtends vroeg moest iedereen al klaar staan met z’n koffer. Omdat we maar 4 nachten ergens anders slapen moest iedereen een handbagagekoffertje hebben, want alle grote koffers mochten niet mee.

Donderdag hadden we in de ochtend weer een les Chinees en S’middags hadden we een openingsceremonie van het International Art festival, met veel muziek. Na de ceremonie vertrokken we naar een ander hotel in Shanghai. Dit hotel was behoorlijk mindergoed van kwaliteit en de bedden lagen ook erg slecht. ( Het had op red mn vakantie kunnen komen). Maar gelukkig was het maar voor twee nachten.

Vrijdag ochtend hadden we weer een les Chinees en in de middag hadden we een masterclass over China in het algemeen, de economie en de rivieren. Savonds moesten we weer de koffer inpakken want de volgende morgen gingen we om 7 uur in de ochtend al vertrekken naar Nanjing! :) Busrit van maar liefst vier uur!

Nadat we zaterdag ochtend aankwamen begonnen we met een heerlijke lunch ( Rijst met spicy groente en vlees -_-) Waarna we daarna naar het mousoleum van Sun Yatsen zijn gegaan. Dr. Sun Yatsen wordt door de communisten en de aanhangers van de Kuomintang gezien als de vader van het moderne China. Hij overleed in 1925 en had de wens in Nanjing begraven te worden. Helaas was het graf niet voor ons zichtbaar omdat het te druk was. Maar we hebben wel zijn standbeeld mogen bewonderen.

Vervolgens zijn we ook nog naar de Ming Tombs geweest :) De bouw van de tombe duurde van 1381 tot 1383, Keizer Hong Wu overleed in 1398 op 71 jarige leeftijd. De tombe is één van de grootste in China en de enige buiten Beijing. Een Heilige weg met meer dan levensgrootte stenen dier- en mensfiguren bewaken de tombe.
De tombes zijn erg vervallen, maar dat heeft ook wel weer wat. In het complex vind je verder nog een stenen Pagode Linghu Ta en een paviljoen met grafzuilen.
Het gebied rondom de tombe wordt Ming Xiaoling Fengjingqu genoemd, je vindt hier wandelpaden, picknickplaatsen en Zixia Hu, een meertje, purple cloud lake waar het tijdens een warme dag goed toeven is.

We zouden in de middag ook nog naar de Yangzi River bridge gaan maar het was al behoorlijk laat dus we gingen maar naar het hotel toe! Het hotel was echt ONWIJS gaaf! Het had alles weer goed gemaakt en ons geluk kon niet meer op :)! Op 13 hoog, een gigantisch mooi uitzicht op Nanjing en alles zat erop en eraan in de kamer :D Om 12 uur paulette der verjaardag nog snel gevierd en snel naar bed want de volgende morgen werden we gewekt door een wakeupcall van het hotel om 7 uur!

We gingen uiteindelijk na een heerlijk westers ontbijt die we echt even nodig hadden,om half 9 met de bus naar de Yanzi River Bridge, we gingen met de lift omhoog en kwamen we op een mooi uitkijkpunt over de rivier en de brug. Daarna zijn we naar het museum geweest van de Taiping opstand ( Tussen China en Japan, waarbij 300 000 slachtoffers zijn gevallen) Was erg indrukwekkend en heeel erg druk! Je kon er de massagraven zien van de slachtoffers en foto’s en video’s van de gebeurtenis.

Daarna zijn we even een pauze gaan houden bij de KFC, gevolgd met een bezoekje aan de presidential palace. Dit was het paleis dat door verschillende keizers en dynastieën in handen is geweest. Uit eindelijk was het van Sun Yatsen. Er waren allemaal mooie typische Chinese gebouwen te zien en mooie tuinen. Op het laatst gingen we nog even een bezoekje brengen aan de stadsmuur van Nanjing, de grootste stadsmuur van de hele wereld waarbij ¾ nog bewandelbaar is. ( totale lengte is 33 km).
Na deze indrukwekkende dag en een lange rit weer terug naar Shanghai zit ik nu weer lekker op me bedje, gedoucht en wel met blaren op me voeten weer te genieten in me oude kamertje waar ik voor dit weekend ook zat:)

Zo hoop dat ik jullie weer wat op de hoogte heb gebracht van mijn avonturen! Tot de volgende keer
Ps. Staan weer nieuwe foto’s op hyves
In verband met de verveling in het hotel, hebben Laura en ik een opsomming gemaakt over de Chinese bevolking op het gebied van dagelijkse dingen op straat.

1 ze stinken
2 ze kunnen geen engels
3 ze zijn niet charmant gekleed
4 ze roggelen overal waar het maar kan ( en de vrouwen ook)
5 ze toeteren in het verkeer om helemaal niets
6 ze rijden door rood en geven voetgangers op een zeebrapad geen voorrang
7 je kan niet lekker uit eten want na heteten word alles opgeruimd en krijg je gelijk de rekening
8 ze zijn klein
17 en je heb massel als je in de metro kan zitten want ze duwen je zo weg
18 ze jatten!
19 ze douchen onder slootwater
20 ze fotograferen je de hele dag
21 met afdingen zijn ze echt te arrogant maar ze spreken wel ineens engels als je iets wil kopen
22 de weg vragen aan een chinees moet je ook niet doen

• 24 April 2011 - 15:37

Isabella En Marco:

Hey schat,

Je hebt weer eens veel te veel meegemaakt! Wat interessant weer allemaal! Wat doen jullie toch veel op een dag! En lekker vroeg jullie bed uit... Weer leuk om te lezen.
    M'n moeder had bij Laura al d'r verhalen gelezen en Claudia gaat je verhalen binnenkort ook ff lezen want die was ook erg benieuwd! Nou liefje we lezen binnenkort wel weer je volgende verhaal! Xxx Marco, Isabella en Timo

• 24 April 2011 - 20:34

John:

Lijkt me een leuk land, ik kom er aan.

Groet

John

• 24 April 2011 - 21:01

Wendy:

Heey meiss!

wat heb je toch weer veel interessante dingen meegemaakt en gedaan zeg! jullie doen echt veel op een dag!

Erg leuk om te lezen.:)
    ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!

xxxx wendy

• 25 April 2011 - 06:50

Ans:

Hey Kim,heb net je hele reisverslag gelezen,wat gaaf zeg dat je dit allemaal meemaakt! Nog veel plezier schat. Groetjes Ans xxx

• 25 April 2011 - 10:18

Mi Ho Egbert:

Heyyyyyy Kim,

Wat een leuke ervaring dat je zoooo ver weg en dat je zo'n ervaring mag meemaken. Eigenlijk is er maar weinig verschil met onze kleine kikkerlandje....

1-wij rijden hier ook constant door rood
    2-toeteren ook voor onbenullige dingen
    3-nederlandse vrouwen roggelen niet alleen maar winden ook

Nou waren we laatst in een chinees restaurant en hoorden daar een geroggel in de keuken dus denk dat wij maar pizza voortaan eten *.* haha

Men zegt dat in china de langste muur staat maar ik denk dat er in Nederland een hele hoge ONZICHTBARE MUUR is...

Wij hadden van je pa en ma gehoord dat jij naar china bent voor een schoolproject ..we hopen dus dat je veel gaat leren en niet elke dag vier uur in een busje zit maarre alles bij elkaar genomen zijn we toch wel stiekem jaloers dat je dit mag meemaken dus wensen we je een hele fijne ervaring en "vakantie" :)

P.S. WAAG HET NIET OM MET EEN CHINEES THUIS TE KOMEN!!!!!!! -_-

Veel liefs,

Egbert, Karen en Kian

• 25 April 2011 - 15:37

Rob:

Kim,

als ik je top 10 lees, moet je als de weerga terugkomen naar het heerlijk schone Nederland. Nog veel plezier daar, Rob en Sobha

• 25 April 2011 - 19:52

Jacqueline:

Hoi Kim, helemaal geweldig om je verslagen te lezen. Wat ondernemen jullie veel zeg, en wat je allemaal meemaakt en ziet te gek. Ook leuk dat ik je ff gezien heb op skype hahaha zo raar net of je gewoon dichtbij bent. Nou ik blijf het lezen en je foto's bekijken. Tot het volgende verslag. Dikke kus xxxx van ons.

• 22 Mei 2011 - 21:22

Gijs En Jolanda:

Hey Kim
    Wat een verhalen, super leuk om te lezen!! Vooral de opsomming over de chinese bevolking, hilarisch....
    Liefs Gijs en Jolanda