Laura is in trek - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Laura is in trek - Reisverslag uit Shanghai, China van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Laura is in trek

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 April 2011 | China, Shanghai

Hallo allemaal!
Weer een berichtje vanuit Shanghai!
Heb dit weekend excursies gehad en weer van alles mee gemaakt.

We zijn zaterdag naar een park gewees waar alle chinezen in het weekend bij elkaar komen :) Je ziet er allemaal bizarre dingen die chinezen met elkaar doen om de tijd te voldoen.

Er zijn honderden mensen in het park die samen revolutionaire liederen zingen van vroeger, mensen die heeel vals zingen, dansen, tai chiun, muziek maken, bootjes varen, en een bizarre man met allemaal kooitjes met kleine kuikentjes en konijntjes erin voor de verkoop! AAAAAAAAAAhhhh

We zijn daarna naar de sloppenwijken geweest van Shanghai wat afstamt van de Engelse kolonie. Wat een belevenis zeg! Het verschil zie je dan tussen rijk en arm! Zo zie je kleine huisjes die in elkaar kunnen storten en daar achter een bizar hoge luxe toren met rijke lui erin.
De geur in die straatjes was echt niet te harden..

We hebben daar ook dumpling balls gegeten, dat zijn traditionele gefrituurde balletjes van deeg gevult met een soort bouillion met varkensvlees..! Was wel lekker alleen was vandaag fataal geweest :(

Vervolgens gingen we naar de Marriage markt in een ander park waarbij alle vaders, moeders, grootmoeders en grootvaders bij elkaar komen. En met een cv van hun kind een date gaan scoren door met andere een afspraak te maken. De kinderen zijn hier dan niet zelf bij. Echt te gek voor woorden! Laura was erg in trek bij de Chinezen en werd helemaal omsingeld door oude mannetjes die wel wat in haar zagen als schoondochter! HAHAHAHA

Aan het einde van de middag waren we nog naar een fashion center geweest waar je heel goedkoop kleding en schoenen kan kopen ( als je goed kan afdingen anders is het duur)

Vandaag:
Zijn we naar de Franse Concessie wijken geweest waar vroeger de franse aan de macht waren en nu nog steeds wel enige invloed hebben op het gebied. We hebben een vergaderzaal bezocht waar de eerste vergaderingen werden gevoerd van de revolutie. We hebben het huis bezocht van SUN YATSEN ( riep de republiek van China uit)

Het was lekker weer vandaag en voor het eerst blauwe lucht gezien want er zit veel smog in de lucht. Maar er werd me verteld dat in het weekend de fabrieken stil staan dus er ook geen smog is :)

We hebben een rijke villawijk gezien waar allemaal rijke chinezen wonen :)

En daarna zijn we naar een achterwijkje gegaan waar allemaal kleine shops waren :D GEWELDIG! En DRUK want de Chinezen zijn ook vrij in het weekend.

Maar wat het meeste indruk op me heb gemaakt vandaag was het bezoek aan de fruit en vleesmarkt!
Wat een smerig volk die Chinezen..
Het fruit zag er lekker en mooi uit maar zodra je de vleesmarkt op liep werd je al niet goed van de lucht.

Beesten werden voor je neus geslacht.. en zitten allemaal eerst dus levend in bakken en kooitjes.
En zo loopt er dan een katje rond die over het vlees heen loopt. Of dan roggelt er zo een charmante vrouw die het vis loopt klaar te maken op haar eigen werkvloer..
HEERLIJK :|

AL met al.. Weer onwijs veel gezien dit weekend en heb nu pas ook echt dingen gezien die ik had verwacht van China..

Morgen ga ik voor het eerst naar School en krijg ik Mandarijns :)

OHJA
Heb tegenwoordig een Chinees nummer:
0015021370947

Aangezien ik namelijk een trauma heb opgelopen na het beroving incident neem ik mijn kostbare telefoon niet meer mee op zak.. Dus op dit nummer kan je me wel bereiken.

En ik heb eindelijk voor elkaar gekregen om foto's op internet te zetten:

hippste-chick.hyves.nl

geen www ervoor zetten.

Hier kan iedereen mijn map van China bekijken.. ook u oma!

xxxx

XXXXX

• 17 April 2011 - 13:40

Roos:

Hee kimmie, wat kut dat er al iemand berooft is! je doet er goed aan om niet je eigen telefoon mee te nemen inderdaad! gelukkig heb je het naar je zin!:D hier is het vandaag ook wel mooi weertje! doe je voorzichtig en succes op school! xxx R.

• 17 April 2011 - 13:55

Isabella:

Hey liefje,

Lekker dat jullie zoveel doen daar kan je alles zien en beleven! Had al een foto gezien bij je mama op d'r hyves van je! Grappig om te zien en ga nu nog ff de rest van je foto's bekijken!
    Maar eten jullie wel een beetje lekker? Niet dat vlees van de markt :p?

Nou ik lees binnenkort wel weer je volgende verhaal GENIET, GENIET, GENIET!

XXXX mij

• 19 April 2011 - 10:01

Tante Carla:

hoi kim zo te lezen heb je het erg druk en indrukwekkend bovendien
    wel gaaf dat er zo veel te zien en te beleven valt.
    veel plezier en groetjes van ons

• 19 April 2011 - 14:37

Gijs En Jolanda:

Super om al je belevenissente lezen, erg druk maarrr indrukwekkend! Heb je foto's op je Hyves bekeken mooi maar die beestjes, die kikkers en dat vlees en vis van de markt....gadver.. eet je wel lekker daar...Temperatuur is bij jullie lekker maar hier is ook een lekker temperatuurtje en zonnetje! Lees binnenkort je nieuwe avontuur Veel liefs Kim en GENIET ERVAN