Surfers Paradise en Brisbane - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Surfers Paradise en Brisbane - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 April 2014 | Australië, Petrie Terrace

Surfers paradise en Brisbane
Met vol verwachting kwam ik aan in het plaatsje surfers Paradise...dit moet het Miami van Australië zijn.. Eenmaal aangekomen was het weer al heel slecht. Gelukkig werd ik onverwacht opgehaald dus hoefde niet te lopen. Eerst maar eens lekker bij het zwembad gelegen in de hangmat. In de middag een rondje door de stad gelopen.. daarna kwamen er nog twee meiden die ik in het vorige stadje ook elke dag zag en mee op trok. We hebben daarna wat bij het hostel gedronken en zijn toen de club in gegaan. Ik had iets te veel op dus na een uur maar weer naar huis gegaan. Volgende dag best last van een kater en aangezien het weer regende heb ik beetje rondgehangen in de Stad en in mm bed gelegen.

In de avond met z'n alle spaghetti gekookt. Woensdag ook weer een hangdag en naar het strand geweest in de regen.. Daarna naar een game centrum wat suffe spelletjes gespeeld en naar marktje geweest. Daarna hadden we voor een euro een bbq avond bij het hostel en toen waren er veel mensen bij elkaar dus heb gezellig gekletst en nieuwe mensen ontmoet.

Er waren ook twee jongens die hadden hun eigen appartement verderop en vroeg of er een clubje mee gingen naar zijn huis. Dus we zijn met wat meiden die kant op gegaan. Inmiddels was de helft dronken maar ik was nog even aan het genezen van m'n avondje stappen. Iedereen sprong met kleren en al in het zwembad maar ik en nog twee meiden moesten iemand ophalen uit de stad dus we zijn maar snel gegaan..


In de stad waren twee jongens die een van die meiden kon en we besloten een tien pack rum-cola blikjes te kopen en in het park op te drinken. Maar het is verboden in Australië om in het openbaar te drinken. Op het moment dat ik toch besluit net een blikje open te trekken... komt de politie de hoek omrijden. Het waren aardige politiemannen dus hoefde alleen m'n id. te laten zien en kreeg alleen een waarschuwing. Na alles in de prullenbak te hebben gegooid zijn we maar de stad in gegaan en nog een drankje in de kroeg gedaan.

De volgende ochtend met de bus naar Brisbane gegaan. Weer door de regen... Eenmaal aangekomen in het hostel kwam ik op de gang twee meiden tegen die in Byron Bay in het zelfde hostel zaten en die wilden net de deur uit gaan om een koala opvangcentrum te gaan bezoeken. Dus ik gooide me spullen op de kamer en ben gelijk mee gegaan. Het was echt noodweer dus met de regenjas aan maar richting het park. Er waren allemaal dieren die je in Australië in het wild kon zien en ondanks dat het heel hard regende was het erg leuk om alle diertjes te zien.

Ik heb nog een rustdag gehad en ben naar Moreton island geweest met een Duits meisje. Een dagtocht koste erg veel geld dus we wilden het zelf doen. We hadden via internet een ticket voor de Ferry gekocht en een treinkaartje bij het station. We waren vroeg uit de veren want om 6.20 ging de trein. Op de helft van het traject stopte de trein en werd er verteld dat er een sein storing was en dat de trein niet meer verder reed. En er waren ook geen bussen op dat station! Dan maar een taxi gebeld....wel extra veel geld kwijt en dit nog wel terwijl we het goedkoop wilden houden.
We wisten eigelijk ook niet hoe lang de boottocht ging duren dus na een tocht van twee uur waren we helemaal kapot. Eenmaal aangekomen zagen we mooi water en een mooi strand en een grote heuvel in het midden van het eiland. 1 van de bezienswaardigheden waren de scheepswrakken in het water voor de kust. Daar schijnen allemaal mooie vissen te zwemmen maar we hadden geen snorkel mee. Al snel kwamen we er achter dat we de enige waren die op ons eigen houtje naar het eiland waren gegaan. Want we stonden nadat iedereen met eigen auto weg reed, helemaal alleen op het strand! Wat een flop.. We konden geen kant op zonder auto! Dat was al met al een lange en dure strand dag. We hebben wel mooie zeesterren gezien! Dat was het hoogtepunt van de dag.

Ik heb mezelf een dagje bezig gehouden met de grootste nachtmerrie van een Backpacker.... Ik ben het slachtoffer geworden van bedbugs! Gatverdamme zeg! Mijn overbuurmeisje had het al twee weken en had er niks aan gedaan en nu werd ik op een ochtend wakker en toen zat ik onder de bugs bites! Wat is dat een elende zeg! Nog erger dan een muggenbult en het kan na drie dagen zelfs nog op komen dagen. De receptie heeft gelijk een team gestuurd die onze hele kamer heeft gestoomd zodat alle beesten dood gaan.. Ik moest ook al mijn kleren uit m'n koffer heet wassen en drogen. Hopelijk zijn ze nu allemaal dood! Gatverdamme...

Gisteren 31 maart ben ik met twee Nederlandse meisjes die ik tijdens het koken in het hostel heb ontmoet naar de dierentuin gegaan van Steve Erwin! Dit is de mooiste dierentuin waar ik ooit ben geweest...
Ik heb ook veel dieren gezien die ik nog nooit in Nederland heb gezien dus dat was wel erg leuk! Je zag overal foto's van Steve Erwin terug komen in het park. Er werden ook nog verschillende shows gegeven. Ze hebben veel dieren goed getraind en weten precies wat ze moeten doen. Dat is echt leuk om te zien! Ze gingen ook een hele grote krokodil laten springen voor een stukje vlees! Echt tof! En ook een tijger een hele hoge sprong laten maken.. Al met al een geslaagde dag met top weer! In de avond nog een drankje gedaan met Georgia en Jess. Twee meiden van Byron Bay en Surfers Paradise. Vandaag 1 april ga ik met de bus naar Noosa. Daar wil ik gaan kayakken met dolfijnen. Groetjes kim

  • 01 April 2014 - 08:18

    Thea:

    Ik was natuurlijk al op de hoogte van al je belevenissen . Super hoor Kim ! BRISBANE mare snel verlaten weg van die BUGS ! Op naar het nieuwe avontuur !!!

  • 01 April 2014 - 12:25

    Monique Moreels:

    Gadverdamme Kim weg van de BUGS hoor. Hoop dat alles weer schoon is.
    leuk hoor om al je belevenissen te lezen. Krijg ook zin om naar Australië te gaan.
    veel plezier nog!!!!

  • 02 April 2014 - 00:17

    Wendy:

    Jeetje kim! Hopelijk zijn al die BUGS verdwenen!! Wat een leuk verhaal weer om te lezen :) op maar het nieuwe avontuur! Xxx heel veel plezier!

  • 04 April 2014 - 22:51

    Karla:

    Klinkt allemaal weer goed kim en wat n mooie plaatjes allemaal! Wat afschuwelijk van die bedbugs, gatverdamme! Hoop dat je er geen last meer van hebt! Xxxx

  • 10 Mei 2014 - 15:01

    Truusbroers:

    Even een mailtje van Oma Het gaat goed met mij gelukkig .Ik voel nog wat kleine dingetjes maar dat gaat steeds beter Je vermaak je nog heel goed en nog drie weekjes dan is het voorbij Geniet er nog maar lekker van Wij hebben weken achter elkaar mooi weer gehad maar nu is het regen regen en wind Deze week nog en dan word het beter Maar ij heb ook veel regen gehad lees ik wel Morgen Moederdag en heb al even een appeltaart gebakken Dat mis je nu kim Maar dat hallen we straks wel weer in Heel veel groetjes van oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 26815

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: