laatste week Australië en Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu laatste week Australië en Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

laatste week Australië en Bali

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Mei 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Townsville, magnetic island, cairns en Bali

Hallo allemaal!
Alweer even een tijdje geleden dat ik m'n laatste blog heb geschreven. Ruim anderhalve week geleden ben ik voor een nachtje in townsville geweest. En de volgende dag ben ik voor twee nachtjes naar Magnetic island geweest. De drie daagjes waren wel relaxed! Eerste dag meteen na aankomst m'n wandelschoenen aangetrokken en een wandeling van acht km gemaakt door de bergen. Wilde koala's gezien en veel mooie vlinders. Was alleen vergeten water mee te nemen dus was bijna uitgedroogd aan het einde van de tocht. Was ook echt zware wandeling van ruim drie uur in de bergen dus dat doe ik nooit meer haha! Volgende dag kon ik niet meer lopen maar gelukkig had ik met twee Engelse meiden een Barbie auto gehuurd! Dus lekker over eiland gecrost en koala's geknuffeld en kangeroes gevoerd!

En de laatste dag de auto terug gebracht en bij zwembad gezeten..en de laatste busrit naar Cairns gehad. In Cairns had ik de volgende dag mijn duik excursie. Ik was met een grote boot naar de Great barrier reef gegaan en heb daar mijn duik genomen. Met een duik bedoel ik een professionele duik met duikpak en al de diepte in. Eerst vond ik het wel erg spannend maar eenmaal ontspannen was het super tof om alles onder water te zien. Zoals de meeste van jullie hebben gezien op mijn Facebook. Ik heb clownsvissen gezien, pijlstaart rog en heel veel soorten koraal en een hele grote vis. Van ruim anderhalve meter lang! Super tof!

In de avond vroeg gaan slapen want was uitgeteld. De volgende dag waren er nog wat meiden die ik in Airlie beach ken en daar wat mee gedronken en gegeten en eigelijk de hele dag mee gehangen. In de avond zijn we nog even met vijf dollar het casino in gegaan. 1 van die meiden gooide een 2 dollar munt in de automaat en drukte per ongeluk op een knopje en ineens stond er dat ze 350 dollar had gewonnen! Wauw dat was echt tof! Ik had uiteindelijk 10 dollar gewonnen haha. Beter dan verliezen! Volgende dag moest ik er heel vroeg uit want ik had om 07.40 het vliegtuig naar Darwin. Eenmaal in Darwin aangekomen had ik wel verwacht dat er openbaar vervoer richting de stad was. Helaas was dit niet het geval! Dus ik heb eerst een uur staan ijsberen over wat ik nou moest doen want een taxi was ook erg duur. Uiteindelijk ben ik met m'n koffer gaan lopen en kwam een hotel tegen. Die vertelde dat als ik eten wilde toch naar een winkelcentrum moet met de taxi. Nouja vooruit dan maar met de taxi! Ik zag aan het begin van het winkel centrum een bioscoop! Dus dat leek me wel wat om de tijd een beetje sneller te laten gaan. Heb de film the other woman gezien met cameron diaz! Erg leuk!

Daarna nog wat rondjes gelopen in het centrum en rond zes uur weer naar het vliegveld gegaan. Ik vloog om 11 uur in de avond naar Bali en kwam om 1uur aan. Ik had een hotel vlakbij de luchthaven geboekt dus lag snel in bed. De volgende dag ben ik naar jimbaran geweest. Dat is een plaatsje onder het vliegveld. Ik was erg fanatiek want wilde wel ff naar het strand lopen. Maar het is verschrikkelijk warm in Bali dat ik daar al snel spijt van had gekregen.

Het was snik heet en wist eigelijk niet zo goed waarom ik dit nou wilde doen. Heb dus wat geslenterd rondom het strand. Aan het einde van de middag ging ik met de taxi naar de Uluwatu tempel.

Om kwart over vier stond ik al een kwArtier een taxi te zoeken. Uiteindelijk een hotel ingelopen en daar een taxi laten bellen. Stond ik een half uur in de file voor de tempel. Eindelijk aangekomen ... Snel foto kunnen maken van de aapjes en toen begon de dansvoorstelling. Sta ik in de rij.. Kom ik er achter dat ik een Parkeer kaartje heb gekocht ipv dansvoorstelling. Ik weer terug rennen... En kaartje gekocht. Gelukkig had ik met de taxi afgesproken dat hij op me ging wachten ... Dus na die voorstelling gelijk weg gegaan en nu weer thuis maar heb eigelijk die hele tempel niet gezien hahaha!!

De volgende dag ging ik met de taxi naar het plaatsje Nusa Dua.

Hier werd ik al gelijk verwelkomd door een meisje. Ik dacht dat ze daar werkte maar dat deed ze niet. Ze woonde voor een langere tijd in het hotel en ze was blij dat ik kwam zodat we vriendinnen konden worden. Dus ze wilde met mij bij zwembad liggen en de propte me helemaal vol met ships. En ik moest haar hele levensverhaal aanhoren en tot slot vond ze dat ik op adele leek en ze moest en zou me opmaken als adele. Dus na het eten gingen we naar haar kamer en kreeg een dikke laag make up op. Nou ik moet je zeggen...op adele leek ik zeker niet haha.

Die avond kwam ik een ouder Australisch stel tegen en daarmee raakte ik aan de praat. Ze waren van plan om de volgende dag helemaal naar het noorden te reizen. En ze vroegen of ik met hun mee wilde om een taxi te delen. Nou daar gaat een Backpacker altijd op in natuurlijk! Dus de volgende ochtend stond onze privé chauffeur klaar en we gingen richting het noorden rijden. Onderweg stopte we nog bij een zilver en goudsmederij. Hier kon je zien hoe sieraden handgemaakt werden. Erg knap dat die mensen hele kleine onderdeeltjes met een tangetje aan elkaar kunnen lijmen. De volgende stop was bij een soort tentje die zelf kleding bewerkte.

En we zijn gestopt bij een koffie plantage. Hier hebben we verschillende soorten thee en koffie geproefd. Ook hebben ze hier een speciale koffie. Deze koffie wordt gemaakt van possem uitwerpselen. Weet even niet hoe dit beest in het Nederlands heet. Maar ze geven de beesten koffiebonen als eten en als ze deze uitpoepen worden de uitwerpselen zorgvuldig gewassen en verwerkt tot koffiebonen. Dit schijnt een extra lekkere smaak te geven aan de koffie. Ik heb deze koffie niet geprobeerd. Het is overigens ook een dure koffie. Ik ben met de chauffeur alleen verder gereden naar het noorden want die mensen vonden het te ver reizen.

Ik ben met de chauffeur halverwege nog in een restaurant gaan eten met uitzicht op de rijstvelden. Hij bracht me naar een all you can eat restaurant en tot mijn verbazing moest ik ook voor hem afrekenen. En dit was nog best duur ook! Je had hem moeten zien eten! Alsof hij dagen niks had gehad! Naja dan maar betalen en weer verder gaan. We zijn nog gestopt bij een waterval. Hier ben ik even naar beneden gelopen om een foto te maken. En daarna weer de weg vervolgd naar het noorden. Na een rit van totaal drie en hal uur was ik eindelijk in het plaatsje Lovina. Hier werd ik verwelkomd met een welkomst cocktail en had een kamer met uitzicht op hef zwembad! Hemel op aarde! Ik had eigelijk twee nachten geboekt maar had er gelijk nog een nacht bij geboekt want het zag er super mooi uit en het personeel was erg aardig. Het was inclusief ontbijt dus de volgende ochtend werd er een lekker eitje voor me gebakken. En heb heerlijk de hele dag bij het zwembad gelegen. Er waren ook veel Nederlanders in het resort dus vermaakte me wel. Er was ook een oudere vrouw met haar dochter aan het rondreizen en we besloten om samen de volgende dag een privé chauffeur te bestellen en wat dingen in de omgeving te bekijken. Dit is voor mij ook een stuk gezelliger dan in m'n eentje.

We zijn naar een waterval geweest, markt bezocht, buddistische tempel en de hot springs waar water door de aarde wordt opgewarmd. Vanochtend ben ik na een hele lange taxirit van vier uur en met een anderhalf durende boottocht aangekomen in Gili Trawagan. Dit is een eiland dat tussen Bali en Lombok ligt. Ze hebben hier geen vervoer, alleen paard en wagen. Er zijn geen straatnamen en alleen maar zandwegen. Dit eiland staat bekend als een goede duik en snorkelplek. Verder lopen er heel veel hanen rond en zijn er hippe strandtenten. Hier blijf ik vier nachtjes slapen en ga heerlijk genieten ! Er zijn hier ook veel backpackers dus dat is wel gezellig!
Nog drie weekjes en dan ga ik alweer naar huis!
Groetjes kim

• 06 Mei 2014 - 18:56

Jose Bouwkamp:

Leuk Kim om weer een verslag van je te lezen volgens mij heb je vakantie nodig als je weer thuis ben zoveel als jij doe en zie haha.
    Maar geweldig hoor er is zoveel te zien en je laatste paar weekjes zijn al aangebroken. Geniet er nog maar van want voor je het weet moet je weer naar huis. Het leuke daaraan is dat je Mark weer ziet!!!! Veel plezier nog groetjes en kus van ons.xxx

• 06 Mei 2014 - 19:20

Thea:

Hey Kimmie

Als ik dit schrijf lig jij alweer lekker te slapen XXX
    Van die koffie bonen ja dat weet ik hebben wij toen ook gezien grappig he met uitwerpselen van dieren en idd dure koffie je kon ook proeven maar dat hadden wij maar niet gedaan .
    En je bent ook nog In Jimboran geweest het is dat jij niet van vis houd maar je kan daar heerlijk vis eten op het strand ( ik hou ook niet van vis maar mijn medereizigers wel vandaar ) en een mooie zonsondergang .
    Ojaa en als je weggaat altijd water meenemen he schatje van me . Tot Laterrrrrr

• 07 Mei 2014 - 21:04

Karla:

Zucht wat n reis maak je!! Ga mirthe en kas ook stimuleren ooit zo iets te doen alleen! Geniet nog lekker!!

Arjan En Nelina:

jemie wat maak je veel mee ,en onderneem je van alles leuk hoor . je doet vast veel indrukken op?

hier alles goed ,en nog gefeliciteerd met je moeder . groetjes arjan en nelina

hier alles goed ,en nog gefeliciteerd met je moeder . groetjes arjan en nelina

• 11 Mei 2014 - 16:36

• 11 Mei 2014 - 16:36

• 18 Mei 2014 - 17:25

Jolanda Paauw:

Hoi Kim,
    Superleuk om weer een verslag van te lezen maar NU vanuit Bali!!
    Ik heb wel vaker verhalen gehoord over Bali van je vader en moeder en van Tim dat het echt geweldig mooi is en een lekker temperatuurtje mmm lekker
    Geniet er nog maar lekker van Kim want de tijd gaat snel...!!!
    Veel liefs xx en groetjes Jolanda