Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Byron Bay

Alweer mijn laatste dagje is aangekomen in Byron Bay.
Ik weet eigelijk niet meer heel goed wat ik allemaal heb gedaan. Het is hier bijna de hele week bewolkt en klam weer geweest. Heb een dagje een fiets gehuurd en een stuk door de woonwijken gefietst.

Leuk om te zien dat elk huis in Australië uniek is en allemaal groot is opgezet. Ik heb hele leuke kamergenoten dus ben bijna elke avond wel de stad in geweest. Wat erg gezellig is! Elke avond komen er weer meer mensen bij en gaan weer mensen weg. En allemaal uit verschillende landen. Dit maakt het erg leuk om met elkaar over de afkomst te praten en weer nieuwe slaapadresjes over de hele wereld scoren.. Altijd handig! Haha. Ben veel naar het strand geweest en lekker bij het zwembad gelegen.

Heb ook een hele middag bij een reisbureautje gezeten waar ik uiteindelijk een mooie deal heb kunnen sluiten (na meerdere pogingen om mij te naaien met de prijzen). Ik heb een groot excursie pakket geboekt met verschillende activiteiten verdeeld over de oost kust. Voorbeeld overnachtingen op een zeilboot, surfles, duiken op de Great barrier reef, 4x4 excursie op mooi eiland, Witsundays, Fraser Island en Magnetic island! Dat belooft een mooie tijd te worden! Dus kom maar op! Heb er erg zin in. Dit betekent wel dat ik nu mijn reis moet gaan vorm geven en moet gaan plannen! Dat is mijn missie voor vandaag.

Het is hier in Byron Bay erg relaxed en mooi. Als de zon net onder is komen er honderden papegaaitjes in de boom zitten en maken een gigantische herrie! Erg bijzonder om te zien dat ze overdag nergens te bekennen zijn. Verder vliegen hier met schemer giga grote vleermuizen. Ohja ik heb deze week ook een excursie gedaan naar het dorpje Nimbin. Dit is een dorpje in the middle of nowhere waar allemaal hippies leven. Ik werd s'ochtends opgehaald door een echte hippie bus. We hadden een tussenstop waar je een waterval hoort te zien. Maar er was weinig te zien eigenlijk.

Na lange rit van 1,5 aangekomen in het dorpje. Het was heel klein met een straat vol hippie huizen vol graffiti en mensen die stoned door de straat liepen en wiet koekjes en joints verkochten. Het grappige is dat het illegaal is in australie maar ze verkopen het allemaal daar op straat. En nog mooier is dat ik tot drie x aan toe door een hippie ben aangesproken dat ze er niet van gediend waren dat ik foto's maakte van de mensen en straten. Ze zijn bang dat ik er mee naar de politie ga. Terwijl het hele dorp vol loopt met toeristen werd ik elke keer aangesproken dat ik geen foto's mocht maken. Misschien omdat ik zo een grote camera heb?


In ieder geval mochten we naar twee uur weer de bus in naar huis dus al met al was het voor mij niet echt bijzonder.
Ik ga morgen ochtend met de bus naar het volgende plaatsje Surfers Paradise. Vanaf nu zal ik in elk plaatsje maar een paar nachtjes blijven dus dat wordt veel reizen.

Ik heb het erg naar m'n zin hier en John... Ik ben erg blij dat ik m'n koffer mee heb en geen backpack. De meeste zijn jaloers dat ik m'n koffer mee heb haha.

Tot de volgende x
XXX kim

  • 23 Maart 2014 - 18:03

    Jolanda Paauw:

    Hoi Kim,

    Jeetje Byron Bay is al weer voor je achter de rug maaar je hebt zoals je vertelde nog heel wat leuke dingen in de planning staan dankzij jou goeie deal haha!!!
    Wat jou trip naar Nimbin betreft heb ik wel gelachen om jouw foto bij de Hippy bus heel leuk!
    Het is dus illegaal joints e.d. in Australie? In Jamaica is het óók illegaal maar ook daar werd volop gerookt en verkocht. Wij werden op het vliegveld dus uitgebreid gecontroleerd!
    Kim ik heb weer genoten van je verslag en op FB van je foto's!!
    Heel veel plezier met het vervolg van je reis!!!!!!!
    Ik moest de groetjes doen aan jou van Gijs.
    Lieve groetjes Jolanda




  • 24 Maart 2014 - 10:23

    Thea:

    Hoi Kim we hebben elkar net ff gewhatsappt hihi je heb het erg naar je zin daa,r live in paradise. Geniet er maar van en denk er goed over na wel of niet naar de Fiji eilanden te gaan dit is wel jou kans . Ik gun het je xxx van mij en papa kayle en pascal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 26871

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: