sydney - Reisverslag uit Haymarket, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu sydney - Reisverslag uit Haymarket, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

sydney

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Maart 2014 | Australië, Haymarket

Sydney eerste week

Na 's ochtends op het strand te hebben gelegen ben ik naar vliegveld gegaan en naar sydney gevlogen. Daar zou ik met free shuttle bus opgehaald worden maar toen ik het telefoonnummer belde werd er gezegd dat ze vanaf zeven uur in de avond niet meer rijden. Nou dat stond niet op mijn blaadje dus na een half uur kwaaien ze me toch ophalen. Ik had moeite met het boeken van een hostel omdat er een giga evenement was in sydney. Dat betekende dat ik nog 1 keuze had en dat was op een 6 persoons gemixte kamer. Ik kwam aan in het hostel en kon gelijk naar m'n kamer. Tot mij grote verbazing deed ik de deur open en kwam in een ware sauna terrecht van 40 graden. Geen airco en de ramen waren open maar ventileerde niet. Ik dacht dat ik dit nooit zou overleven dus eerst maar grote fles water gekocht. Toch maar met weinig kleding m'n bed in gedoken. Evengoed nog zes uurtjes kunnen slapen. Maar gelijk op zoek gegaan naar een hostel met geventileerde kamer en gelijk geboekt. Hoefde nog maar twee nAxhten in dit hostel te blijven en daarna verhuizen naar het nieuwe hostel. Op de eerstedag in sydney heb ik een gratis tour gedaan door de stad. Hierdoor heb ik gelijk alle high lights van de stad gezien. Met deze tour heb ik ook twee meiden uit Nijmegen ontmoet dus ben de hele dag met ze opgetrokken. Daarna zijn we nog met z'n drieën opgetrokken en sydney doorgelopen en allemaal foto's gemaakt. In de avond ff wat gedronken op terras. Volgende dag had ik weer met die meiden afgesproken en zijn we naar park gaan picknicken. Daarna nog naar de hoogste toren in sydney geweest om het uitzicht te bewonderen. Mooi helder weer. Daarna Chinatown doorgelopen en wat gegeten. Daarna optijd naar bed gegaan. De volgende dag zijn we met de Ferry naar manley beach gegaan. Met we bedoel ik Manon, Linda en ik. Hier hele grote wandeling gemaakt met als hoogtepunt letterlijk en figuurlijk het uitzicht op de haven van sydney. Prachtig! Het was een hele klim dus daarna zijn we op het strand gaan relaxen en lekker een duik genomen in de zee. Er zitten daar vele soorten leguanen en hagedissen. Ze zijn zo tam dat ze naast je handdoek lopen dus was wel gaaf om ze van dichtbij te bekijken. Vandaag naar Bondi beach geweest (bekend van tv) waar het in principe net mini Ibiza is. Helaas was het weer slecht en weinig hoge golven. Normaal zijn hier veel surfers te vinden. Maar een dagje bijkomen kan geen kwaad dus was heerlijk! Nu naar bed.. Me kamergenoten kijken me al boos aan...dat het licht uit moet haha

  • 13 Maart 2014 - 07:33

    Thea:

    Dat is weer super om te lezen Kim geniet je een beetje !

  • 13 Maart 2014 - 21:42

    Karla:

    Leuk om weer te lezen! Tof he dat je ook zo makkelijk nieuwe mensen leert kennen. Naast t land leer je ook allerlei leuke mensen en jezelf ;-) kennen! Geniet lekker verder meid! Ben apetrots op mn kleine nichtje! X

  • 13 Maart 2014 - 22:18

    Gijssie :

    Hoi Kim.
    De grote reiziger is dan eindelijk onderweg. Nog zo kort op pad en al zo veel gezien en gedaan. Top hoor. En nu nog 2 1/2 maand. Dat wordt natuurlijk een waanzinnig avontuur. Geniet er van. Ik blijf je volgen, Dundee al gezien? Iets met krokodillen geloof ik , Whoea!!!
    Greets vanuit het nu saaie Schagen

  • 14 Maart 2014 - 21:26

    Jolanda Paauw:

    Hoi Kim,
    Weer superleuk om je reizigersverslag door Sydney te lezen!!
    Ik heb je foto's gezien op Facebook supermooie kiekjes.
    Tof dat je nieuwe mensen heb leren kennen dat maakt het wel gezellig lekker samen eten,relaxen op het strand en ook om dingen te ondernemen!!
    Geniet nog lekker verder Kim van dit mooie en waanzinnige avontuur!!

    Groetjes x Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 26809

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: