Eerste paar dagen in Melbourne - Reisverslag uit Windsor, Canada van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Melbourne - Reisverslag uit Windsor, Canada van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Maart 2014 | Canada, Windsor

Hi guys, How are you doing? Het gaat goed met mij. Laten we beginnen bij m'n afscheid op Schiphol. Ik werd door m'n lieverd, ouders en Kaylee en Pascal naar Schiphol gebracht. Toen werden de zenuwen toch wel even wat erger dan de rest van de dag. Na een paar dikke knuffels toch door de douane gegaan en gelijk naar de gate.

De eerste vlucht naar Dubai ging goed. Ik vloog om 22.00 vanaf Schiphol en besloot om maar de eerste vlucht wakker te blijven zodat ik de tweede vlucht kon slapen. Helaas kon ik de tweede vlucht van 14 uur lang ook niet slapen dus kwam op Melbourne aan en was helemaal in een rare mood. M'n koffer lag al op de band dus stond binnen vijf minuten buiten. Toen besefte ik dat ik er was en drie maanden m'n vriendje moet missen. Dus emotioneel even contact via FaceTime.

Met de taxi naar m'n eerste hostel gegaan. Maar het acht uur in de ochtend dus mocht pas om 14.00 inchecken! Was dat even balen! Maar even naar strand gegaan en boodschappen gedaan. Om 14.00 stipt ingecheckt en gedoucht en ff op bed gelegen. Had een tweepersoons kamer voor m'n zelf terwijl ik een bed in een vierpersoons kamer had geboekt dus dit was heel relaxed. In de avond hapje gegeten in het hostel. Na een nacht van drie uur slapen toch maar vroeg op pad gegaan voor de gratis tour in Melbourne. Bewolkt en regenachtig en ik liep als enige in m'n korte broek en hemd haha! Maargoed leuke dingen gezien maar weinig gesnapt van de uitleg omdat de Australiërs toch een behoorlijk accent hebben waar ik nog aan moet wennen.

Melbourne is een stad met heel veel verschillende gebouwen en veel verschillende kleuren. Tijdens de trip heb ik leuke backpackers ontmoet over de hele wereld. Italiaans, India, Gouda, Zwitserland, en Australiër. Daarna super gezellig nog wat gedronken en ervaringen uitgewisseld over Australië en daarna zijn we met z'n alle naar een food market gegaan en voor een prikkie een goedkope maaltijd kunnen scoren. Zover nog eigenlijk niks echt Australisch gezien. Alleen grote stad met veel verschillende culturen.

Toch maar vroeg naar bed gegaan want de volgende ochtend werd ik opgehaald voor m'n twee daagse tour naar de Great ocean road en Philip island.
Daar kwam m'n mini busje dan! Weer vol met mensen van verschillende landen! Erg leuk om elkaar zo eens wat te vertellen over je eigen land! Met een groepje van ca. 20 mensen vertrokken we richting Great ocean road. We zijn via de westgate bridge melbourne uit gereden. Dit is een hele lange brug van geloof 2.1 km en al paar x is ingestort op sommige punten. Dus was bijzonder om daar over heen te rijden. Na een tussenstop kwamen we naar een paar uur rijden op de Great ocean road kwamen we aan bij de twelve apostels!!! We kregen een aanbod om voor de helft van de normale prijs een helicopter vlucht te maken over dit stukje natuur. Eerst dacht ik... Ik moet nog drie maanden en ik kan m'n geld beter bewaren. En daarna dacht ik... Helicopter... Dit is wel HET moment om zo iets te doen!!! Dus een kwartier later zat ik in de lucht! In 1 woord: GEWElDIG! Wat een prachtig stuk natuur! Allemaal mooie kleuren.. Mooie zee en rotsen! Twelve apostels zijn 8 rotspartijen in het water voor de kust. Het waren er nooit twaalf geweest maargoed zo hebben ze het gewoon genoemd.

Daarna zijn we nog naar een uitzicht punt geweest om even de toerist uit te hangen. We zijn ook nog bij lorch arch gorge geweest en de Gibson steps. Dit zijn ook prachtige rotspartijen met een achtergrond. Je kan het op Google vinden. Ik heb niet goed opgelet omdat ik met m'n camera foto's aan het maken was. Daarna nog naar een regenwoud geweest. Daar hebben een korte wandeling gemaakt tussen de gigantisch hoge bomen met dikke stammen en wel 100 meter kunnen worden. Super gaaf! Verder nog een tussenstop gemaakt voor inkopen voor de bbq en daarna nog een tussenstop in een dorpje waar veel wilde koala's en papegaaien waren. Gelijk toen we de bus uitstapte zat er op ooghoogte een koala in de boom echt zoo schattig!! En de guide had wat brood mee en daar kwamen al gelijk papegaaien op af en gingen op de arm zitten! Ook echt gaaf! Toen met zonsondergang nog een stop gemaakt bij een klif en op de heuvels zag je de kangoeroes huppelen. Deze waren heel klein dus was weinig van te zien. Kangaroes liggen de hele dag verscholen in de bossen en komen met zonsondergang pas tot leven.

De reis ging verder naar het hostel. Waar we met z'n 12 e op een kamer gingen slapen! Maar eerst eens wat eten want het was inmiddels 21.00. Er vlogen allemaal cacetoes in de rondte. Die maken een lawaai datis echt niet normaal. Het lijken wel dinosauriërs! Ik ben maar weer vroeg naar bed gegaan want had nog erg last van m'n jetlag. De volgende dag na een uitgebreid ontbijt vertrokken naar een strand waar veel mensen aan het surfen waren! Leuk om te zien. Daarna werden we gedropt in Torqay bij de grootste shopping area waar alle surfmerken te krijgen zijn en de nieuwste spullen.

Daarna zijn we naar Queenscliff gegaan. Dit is een plaatsje die de twee oorlogen heeft overleefd en er staan nog originele huizen van toen. Vanuit daar zijn we met de Ferry naar de overkant gegaan naar Sorrento. Hier wonen de rijke mensen of hebben mensen een vakantiehuis. Prachtige huizen met uitzicht op het water! In Australië is ieder huis uniek! Ik zit nu in de bus mijn verslag te schrijven want moet twee uur met de bus naar een wildlife park. Inmiddels ben ik een paar uur verder en sta ik in de pub deze blog verder te schrijven. Het wildlifepark was zoals de ozzies altijd zeggen... Awesome! We konden kangaroos voeren en koala's aaien! Zoo lief! Daarna zijn we langs het grand Prix circuit gereden op Philip island, waar de moto gp races worden gehouden. En we vervolgden onze reis naar de nobbies. Hier horen zeehonden op een rots te liggen maar die waren er niet.. Inmiddels was het al tijd voor de zonsondergang dus via een cliffroute allemaal prachtige foto's kunnen maken! Echt adembenemend! Aan het eind van de dag zaten we met z'n alle klaar voor de Pinguin parade. Dit is een baai waar allemaal pinguïns om een bepaalde tijd het strand opkomen om een veilige slaapplaats te zoeken zodat ze niet worden aangevallen door haaien of vogels. Helaas kochten we geen foto's maken maar was echt heel gaaf gezicht! Soms komen ze met honderden de kade op en soms wat minder.

Hierna ben ik terug gebracht naar het hostel. Ga zo maar lekker slapen! Morgen ga ik naar het strand en in de middag vlieg ik naar Sydney. We hebben wel al twee dagen bewolking dus dacht dat ik me niet in hoefde te smeren maar ben zowat levend verbrand.. Maarja.. No worries mate...liefs Kim

  • 07 Maart 2014 - 14:54

    Lenneke:

    Heej Kim!

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt al veel gedaan zeg!
    Ook gaaf die helicoptervlucht en al die beestjes die je hebt gezien!
    Heb je ook al een beetje een buddy daar? Of blijven de mensen niet lang op de plek waar jij ook bent?
    Veel plezier verder!

    Dikke kus!

  • 07 Maart 2014 - 15:13

    Jenny Stam:

    wat heb je al veel gezien in de korte tijd dat je er bent, leuk om je verhalen te lezen!!

  • 07 Maart 2014 - 16:01

    Thea:

    Hoi kimmie hier nog ff een berichtje van mij ! Wat een superleuke trip heb je gedaan zeg en nog wel met een helicoptervlucht supergaaf!!!! En wat was die kangaroe tam zeg en een superuitzicht met mooie plaatjes we willen meer van zulke hoor ! Xxx

  • 07 Maart 2014 - 18:09

    OMA:

    wat gaaf de foto/s Kim Je heb al heel veel gezien hoor .Besef je wel dat je dit mag mee maken En dat Mark toch jou dat gunt om jou dat laat gaan Je zal de komende tijd daar wel eens aan denken Dat is toch een droom dat kan niet iedereen zomaar dit doen toch Geniet hier maar van Ik kijk naar je volgende foto.s uit Lieve Groetjes Oma xxxx

  • 07 Maart 2014 - 21:22

    Karla:

    Wauw, dat klinkt allemaal geweldig, wat is de wereld toch mooi he!? Leuk dat je meteen aanspraak hebt en al zo veel hebt gedaan!! Geniet!! Ben benieuwd naar de volgende avonturen! Xxxx karla

  • 07 Maart 2014 - 23:59

    Jolanda Paauw:

    Hoi Kim,
    Superleuk om je reisverhaal te lezen. Je hebt al heel veel gezien in de korte tijd dat je er bent.
    Je hebt óók een superleuke trip gedaan inclusief een helicoptervlucht SUPERGAAF en goed dat je dat hebt gedaan! Mooie foto's vooral van de natuur maar ook de kangaroes en koala's die zijn zo schattig!!
    Veel plezier en geniet en ik kijk uit naar de volgende foto's want zo beleef je het ook een beetje mee.

    Veel liefs Jolanda



  • 13 Maart 2014 - 07:35

    Tara:

    Echt gaaf kim!! Je hebt nu al veel beleefd echt leuk om alles te lezen vanaf hier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 26867

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: