Eerste dagen Bangkok en Ayuttaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Eerste dagen Bangkok en Ayuttaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Bangkok en Ayuttaya

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Augustus 2016 | Thailand, Ayutthaya

Eerste dagen in Bangkok,

Even vooraf gezegd. .. ik schrijf en praat in verschillende tijden haha. Dat komt omdat ik soms tussendoor mn blog schrijf en geen zin heb om het aan te passen.

Eindelijk op vakantie! Yes... Helaas dacht mijn lichaam er anders over. De nacht voordat ik vertrok kreeg ik migraine en werd in de ochtend wakker met hele erge hoofdpijn. Na contact met een huisartsenpost en medicijnen opgehaald bij de apotheek kon ik met een gevulde tas met medicijnen naar het vliegveld. Gelukkig geen last gehad van de extra controles dus was ruim op tijd.
Na een vlucht van ongeveer 11 uur aangekomen in Bangkok. Ik kon met drie jongens die naast mij zaten tijdens de vlucht een taxi  delen naar Khoa San Road. Vrijwel de meeste  backpackers schijnen hier te overnachten. Eenmaal aangekomen kon ik gelijk mn kamer in. Gelijk maar onder de koude douche gesprongen want de lucht vochtigheid is  erg hoog dus moet best wel even hier aan wennen.

Daarna een lekkere traditionele pannenkoek met ananas gegeten en toen even een rondje gelopen door de toeristen buurt. Super leuk om weer in Azië te zijn. Het blijft een leuk continent! Alle eettentjes  en de chaos van het verkeer...heerlijk!

Even mn teennagels laten lakken en daarna 2 uurtjes gaan slapen.

Inmiddels nog een rondje gelopen over de khao San Road en beland bij een 1 of andere 'hippe' tent in een slooppand met een live bandje!  Super gezellig! Alleen Aziaten blijven toch slecht Engels zingen hahaha!  En nu komt nog het leukste! Toen ik naar het toilet ging bleek er echt een vette club achter te zitten maar ik moest van hun in het crappy 'voor café' zitten.

Ik ga maar vroeg naar bed want morgen ochtend heb ik om 8 uur een fietstocht Door de kleine straatjes van Bangkok.

Om half 8 wordt ik verwacht aan de andere kant van Bangkok dus dat wordt een uitdaging in de rush hour van Bangkok!


Dag 2
Gisteravond heerlijk om een uur of 10 gaan slapen en een goede nacht gehad. In de rushhour de taxi gepakt richting de andere kant van Bangkok. Uiteindelijk een kwartier te laat maar dat maakt gelukkig niet zoveel uit in Thailand! Heerlijk een fietstocht  gedaan door de kleinste straatjes van Bangkok! Super leuk om te zien hoe Aziaten altijd de verse producten op de vloer bereiden en de katjes er gezellig naast zitten om in de gaten te houden of er niet toevallig een visje uit het oog wordt verloren.

Ik moet nog steeds heel erg wennen aan de luchtvochtigheid dus mn lichaam had het nogal zwaar na die fietstocht. Toch besloot ik maar gelijk door te gaan naar het treinstation om een kaartje te kopen voor morgen. 'No not possible, please come back tomorrow'. Oké! Dus voor niks 1,5 km door een sauna landschap gewandeld om dit antwoord te horen... Na prima dan maar naar de 2 grootste tempels van Bangkok.  ((((((Wat Pho))) en grand palace))))). Door de grote menigte achteraan sluitend op de grote horde Chinezen ben ik de tempels gaan bezoeken. Ze zien er erg gaaf uit! Wel weer heel anders dan Balinese tempels of Chinees tempels. Ik hèb het idee dat Thailand toch wel de meeste buddhas heeft voor elk dingetje wat er op leven bestaat hahaha!  Zelfs Buddhas van Marco Polo omgetoverd tot een halve draak/hond...misschien kan ik het wel een pokemon noemen.

Einde van de dag toch maar lekker naar het hotel gegaan en wat bijgeslapen. Nog even lekker gedoucht. Kom ik bij de tourist office van het hotel... kan ik dus gewoon wel een ticket boeken voor de trein hahaha i love Asia! Dus ook dit geregeld. Nog even een tropische bui afgewacht en romantisch by myself uiteten. En morgen dus naar Ayuttaya om daar rondje te fietsen en naar national park te gaan.

Ben wel blij dat ik in een hostel ga slapen want 2 nachten in je eentje op een kamer slapen is goed voor je jetlag maar niet voor je eenzaamheid!

On my way to Ayuttaya.
Mooi op tijd aangekomen op het station... nog even wachten op de trein...en een voorspoedige treinrit gehad naar Attutaya.
Eenmaal aangekomen met het bootje de rivier over gestoken. Ik mocht gelukkig gelijk mn kamer in. Gelijk een heel gesprek met een Amerikaans meisje wat duidelijk behoefte had om haar verhaal te doen haha! Ik ben met de fiets een rondje gereden en diverse ruïnes bekeken. Verder valt het me eigenlijk wel  een beetje tegen. Morgen een dagje naar een natuurpark en in de avond de nachttrein naar Chang Mai. Straks nog even een kijkje nemen op de nacht markt met wat kamergenoten.

Greets,
Kim

  • 30 Augustus 2016 - 12:17

    Thea:

    Hoi Kim

    Hier een berichtje van je mams .
    Ik wil even zeggen dat ik supertrots op je ben dat wilde ik even kwijt .
    Dikke kus van ons XXX En ik hou van jou

  • 30 Augustus 2016 - 12:40

    Kaylee Morlog :

    Zo te lezen heb je al veel gedaan! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Xxx

  • 30 Augustus 2016 - 14:03

    Chanel:

    Wou nu al een heel avontuur! Ben trots op jou, en lichtelijk jaloers...
    Veel plezier nog lees graag met je mee!
    XXX liefs, ook van hailey!

  • 30 Augustus 2016 - 14:50

    Danielle:

    Hi Kim,
    Lekker actief bezig al, leuk om te lezen!
    X Danielle

  • 30 Augustus 2016 - 18:22

    Mandy:

    Hi Kimmie,
    Have fun meis. Goed om te lezen dat je je vermaakt! Bevalt het eten daar?!
    Niet alleen maar pannenkoeken eten he?!

  • 30 Augustus 2016 - 18:25

    Mandy:

    De helft van mijn verhaal is er afgevallen! :(
    Maar goed.... de strekking van het verhaal.... Jaloers....Maar vol afwachting op je volgende verhaal!
    Dikke kus Mandy

  • 31 Augustus 2016 - 00:44

    Jacqueline:

    Hoi Kim....wat vindt ik het super knap dat jij dit helemaal alleen onderneemt.
    Erg leuk om je verslag te lezen en hoe je het beleeft. Geniet lekker en blijf schrijven. Je bent een topper xxxx jacqueline

  • 01 September 2016 - 14:44

    Truus:

    Ik vindt het erg leuk om te lezen.zit nu op mijn iPad. Veel plezier en geniet maar lekker x oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 26798

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: