Chiang mai,  Koh lanta en koh phi phi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Chiang mai,  Koh lanta en koh phi phi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Chiang mai,  Koh lanta en koh phi phi

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 September 2016 | Thailand, Phuket

Chiang mai,  Koh lanta en koh phi phi

Chiang Mai.
Ik heb wat tempels bekeken en toen was ik naar het hostel gegaan en lekker bij het zwembad gezeten. Daar heb ik wat leuke mensen ontmoet waarmee ik savonds naar de nachtmarkt ben geweest. De volgende dag ben ik niet naar een olifanten sanctury geweest.  Ik heb de tour gecancelled en ben een yogales gaan  volgen. Tijdens mijn ontbijt kwamen er al meer mensen van het hostel bij me zitten en wilde ook wel mee naar de yoga. Dus uiteindelijk zijn we met zn alle naar de les gegaan. Het was een hele goede sessie!

Om 2 uur had ik afgesproken bij een standbeeld met de 3 Duitse meiden om vervolgens naar het vliegveld te gaan.
Alles ingecheckt en een turbulente vlucht gehad naar Krabi. Eenmaal aangekomen moesten we nog 2.5 uur met de taxi. Eerst 3 kwartier rijden en toen met de taxi op de boot. En daarna nog een stuk rijden.

Aangekomen en gegeten bij de buren op het strand even heerlijk bijkomen.

Tweede dag zijn we met taxi rondom het  eiland gereden en hebben een mangrove tour gedaan. Toen we net met de boot weg waren kwam er een tropische regenbui aan en ik was  de enige met een poncho. Dus alle spullen gingen onder mijn poncho en zo zaten we zeiknat in de  boot. Uiteindelijk was het hoogtepunt een bezoekje aan de apen die in de mangrove leven.  Er kwam een aap aangezwommen (wist niet dat apen konden zwemmen) en kwam op onze boot om te kijken of er nog wat eten te halen was. 1 van ons had een zakje met meloenstukjes gekocht dus die werd al snel gevonden. Uiteindelijk toen alles op was sprong de aap weer van de boot en zwom weer naar de kant. Het blijven toch wel enge beesten! We gingen in de avond weer lekker bij de buren eten op het strand. Er was zelfs een vuurshow voor ons geregeld dus dat was erg leuk! Toen kwam er nog een tropische bui dus hebben we met zn alle dicht bij elkaar onder een luik drankjes gedronken. Toen het uiteindelijk droog was wilde we een kijkje gaan nemen bij de 'jungle' party.
Er werd op het hele eiland geadverteerd voor een geweldig feest 'met dj' jaja!

Na een stevige wandeling van een half uur kwamen we aan bij een verlaten restaurant  met alle lichten uit. Het bord met jungle party stond nog bij de ingang. Nou dit moest het dus zijn.. geen jungle party dus! Hahaha dus we mochten weer terug.

Volgende ochtend moesten wel er heel vroeg uit. Wederom door de stomende regen met taxi naar de boot gebracht.  Nogal heftige tocht van 1 uur gehad. Geloof dat de plastic zakjes uiteindeljjk allemaal waren vergeven...

Bij aankomst op Koh Phi  Phi werd onze backpack opgehaald en kwamen we bij een geweldig hotel uit met bungalows uitzicht op zee... Super mooi!!! Verder rustig aan gedaan en in de avond een borrel gedaan en beland bij een groot strandfeest.
Volgende dag hebben we uitgeslapen en  rustig aan gedaan en viewpoint bekeken. Dit was een geweldig uitzicht en het was voor de veranding een keertje droog!

S'avonds hebben we een hapje gegeten en 1 van de Duitse meiden  wilde een tattoo laten zetten dus daar hadden we even voor gekeken. Ze kon pas half elf terecht dus we waren tussendoor nog even  richting het strand gelopen waar allemaal vuurshows waren! De 1 nog gekker dan de ander! Een super spectakel!
Uiteindelijk naar de tattoo shop beland waar ze de tattoages met de hand zetten door middel van een bamboe stok met daarop een naald. Dit is een traditionele manier van tatoeëren. Ik had ook besloten om een tatttoo te nemen. Ik wilde het al een tijdje en deze methode schijnt iets minder pijn te doen dan machinaal. Dus in tien min stond er een veertje op mn enkel!

Gisteren hebben we een boottocht gedaan maar halverwege moesten toch weer terug ivm weer.De golven waren mega hoog dus de halve boot was ziek. Uiteindelijk dus monkey island gezien waar in een kliffbaai allemaal aapjes lopen.. die apen zijn zo brutaal dat ze aan boord weten te komen en voedsel stelen! Altijd leuk om te zien! Een aap die uit een boot springt met een ananas in zn mond haha! Savonds nog even  samen gegeten en vandaag gaan we onze wegen scheiden en ga ik naar Phuket.

Een dagje phuket gehad en ook een hostel geboekt voor vandaag. Helaas alleen maar regen de hele dag. Uit wanhoop heb ik een vliegtocht geboekt naar Koh Samui..ik ga zo boarden en hopen op beter weer.

Greets Kim

  • 09 September 2016 - 13:50

    Thea:

    Maar goed dat je je regencape mee had Kim ?

  • 09 September 2016 - 18:36

    Monique :

    Hoi Kim.
    Leuk om je verslag te lezen. Ik moest wel lachen toen wij naar
    Kho Phi Phi hadden wij ook ongeveer zo'n boottocht.. werden ook veel
    Zakjes uitgedeeld. Haha . Veel plezier nog. Lekker genieten.
    Liefs Monique

  • 09 September 2016 - 23:10

    Karla:

    Leuk om te lezen kim, nu nog wat meer zon!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 26868

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: