Airlie Beach en Whitsundays - Reisverslag uit Poole Island, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Airlie Beach en Whitsundays - Reisverslag uit Poole Island, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Airlie Beach en Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 April 2014 | Australië, Poole Island

Airlie Beach en Whitsundaystour

Vorige week kwam ik aan in Airlie Beach. Om een lang verhaal kort te maken is Airlie Beach het Chersonnisos van Australië dus je kan al raden hoe mijn week er uit heeft gezien. Ik was erg moe nadat ik met de nachtbus een rit van tien uur had gemaakt. Gelukkig kon ik vrij snel inchecken dus heb lekker geslapen en in de middag de buurt een beetje verkend. In de avond kwam een meisje aan die ik heb leren kennen in een andere stad.

We hadden met elkaar afgesproken om een weekje in Airlie Beach te blijven dus hardstikke gezellig! Georgia heet ze. Georgia heeft een vriendin die in een bar/hostel werkt en die gaf aan dat ze nog personeel nodig hadden dus Georgia had gelijk gesolliciteerd als barmeisje en was gelijk aangenomen! Die avond gingen we naar het appartement van haar vriendin. Het was echt een super tof appartement met uitzicht over de hele baai en een privé zwembad en jacuzzi. We hebben lekker flesjes wijn gekocht en een pizza laten bezorgen. Er kwamen nog meer collega's bij zitten dus was erg gezellig. Toen zijn we onverwachts naar de stad gegaan en was een grote dolle boel!

Verder heb ik veel aan het zwembad gelegen want je kan hier niet in de zee zwemmen vanwege de kwallen. Ben ook lekker uitgerust en voelde me helemaal thuis. Inmiddels kent het hele dorp me wel haha! Heb rondgehangen bij de mc en nog wat geshopt! Verder een paar avonden met Georgia gefeest dus was erg gezellig! Georgia moest halverwege de week terug naar Mackay om haar spullen op te halen om in Airlie Beach te gaan werken. Dus ik heb vrij weinig gedaan.

Ik ben van het weekend nog wel van hostel verwisseld omdat het Pasen was. Ik sliep in een 8 female dorm en de laatste nacht hoorde ik om drie uur in de nacht de balkondeur open gaan. En er stond ineens een jongen inde kamer die hardop zei: o my god.. This is not my room! En vervolgens rende hij door de kamer via de voordeur weer weg. Met natuurlijk de balkondeuren nog open! Dus ik mijn bed weer uit om de deur dicht te doen..zie ik dat de palmboom voor m'n balkon beweegt.. Is die jongen dus in de palmboom aan het klimmen om het balkon weer op te komen, maar dit keer bij de buren! Wat een mafketel!

Deze week heb ik ook m'n tickets geboekt voor Bali! 30 april voor 20 nachtjes! Heb er zin in!
Ik bleef zo lang in Airlie Beach omdat ik moest wachten op de driedaagse boottrip naar de Whitsundays!

Whitsundays

Dus eindelijk was het zo ver. Om twaalf uur verzamelen en alle papieren ingeleverd voor de verzekering enzo. Na een korte introductie van de crew zijn we aan boord gegaan en werden we naar onze slaap plekken gebracht. Ik mocht voorin de boot op het bovenste bed slapen. Wat nogal shit was omdat ik over het lage bed heen moest stappen voordat ik erin of eruit kon. Plus dat je de golven best goed voelt! We gingen een stuk richting het Great barrier reef varen en na twee uur varen waren we bij onze eerste snorkel bestemming. We kregen uitgebreid lunch en toen zijn we het water in gegaan. De boot had ook een kleiner bootje mee zodat we dichter bij de rotsen konden worden afgezet. Ook moesten we allemaal een wetsuit aan in verband met giftige vissen of koraal.

Het was een beetje groen onder water maar het was al een super ervaring om allemaal gekleurde vissen te zien onder water! Het reef was al op erg beschadigd dus soms zag je grote vlaktes met dood koraal. Dit komt onder andere door stormen maar ook door toeristen die op het koraal gaan staan..helaas...
Na het snorkelen een heerlijke douche genomen en we werden ontvangen met lekkere snacks. Eigenlijk zouden we die avond naar een andere plek toe varen maar omdat het Pasen was bleef de boot in deze baai liggen. Dus de prachtige zonsondergang bewonderd en heerlijk gegeten. De sterrenhemel was super mooi en heb zelf diverse planeten gezien! Vooral Mars was goed te zien en de milkyway was heel groot! De boot had blauwe lampen aan de achterkant van de boot dus je zag verschillende visjes zwemmen in het donker. We gingen met z'n alle vroeg slapen want de volgende ochtend zouden we om zes uur weer verder varen. Ik lag heerlijk totdat ik om 2 uur wakker werd en uit m'n bed moest springen zodat ik naar het achterdek kon rennen.... Zeeziek!! O Jezus wat was ik beroerd! Maar ik was erg blij dat ik daar op dat moment was want er zwommen vier dolfijnen aan de achterkant van de boot! Dus ik heb een uur bij de dolfijnen gezeten en ze waren heel tam. Op 1 meter afstand kwamen ze steeds naar boven! Super tof!

Na totaal vier uurtjes slapen werd het anker opgehaald om zes uur. Laat dat anker nou net naast mijn cabine zitten haha. Dus werd door het vele kabaal gedwongen om op te staan. Na een heerlijk ontbijt met fruit en verse afgebakken broodjes waren we inmiddels al weer aangekomen bij de tweede snorkel plaats. Ik was eigenlijk best wel zwak maar wilde het water in. Had weer prachtige vissen gezien en nog mooier dan de dag ervoor. Had ook Nemo gevonden! En een eekhoornvis en gele,rode en blauwe! Sommige hebben een schildpad gezien maar ik werd na tien min toch niet zo lekker dus was al het water uit. Weer kregen we een super verzorgde lunch en gingen we verder richting het Whitsundays lookout point. Dit was een heftige trip met hele hoge golven. Gelukkig voelde ik me top maar de rest van de boot niet haha. We zijn bij de whitsundays het eiland op gegaan en de heuvel op gelopen waar we dus freshwater rivier zagen die elke dag met eb er anders uit ziet.

Het water is helder blauw en het zand is spierwit. Het zand is veel geld waard want het is fijnste zand op de aarde. Het zit ook in je tandpasta en zorgt ervoor dat je tanden wit worden. Er zwommen babyhaaitjes en grote pijlstaartroggen in de kleine beekjes. Helaas was het bewolkt en konden we niet de mooiste foto's maken. Eenmaal weer terug op de boot hadden we een snack en gingen we naar de laatste snorkel bestemming. Weer adembenemend! Toen zijn we naar een andere plaats gevaren waar geen wind was dus ook geen golven. (Ik blij). Hier hebben we het anker uitgegooid en hebben diner gehad en er waren weer dolfijnen rondom de boot.

Ik ben maar vroeg naar bed gegaan want was uitgeput. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend werd ik om half zes weer gewekt door het anker! We kregen ontbijt en zijn een half uurtje gaan varen naar onze laatste snorkel bestemming. Ik lag al om zeven uur in de zee dus een mooie start van de dag. We zijn na het snorkelen weer terug gevaren naar de haven van Airlie Beach. Het was echt zo mooi onder water.. Dat belooft wat als ik volgende week ga duiken bij het mooiste stukje van de Great Barrier Reef in Cairns! Verder heb ik boodschappen gedaan en lui televisie gekeken met Georgia. We hadden nog een soort van after party in de avond maar ging weer vroeg naar m'n hostel. Nog even uitgebreid afscheid genomen van m'n reismaatje Georgia... en om 11 uur lag ik te slapen. Vanochtend moest ik de bus pakken van zeven uur en en nu onderweg naar Townsville. Ik ga morgen naar Magnetic island. Dat is een eiland met veel wildlife!
Nou luitjes! Ik ga er weer vandoor. Hopelijk hebben jullie een mooi paasweekend gehad??

Xx kim

  • 24 April 2014 - 11:34

    Thea:

    Weer een superleuk verhaal Kim ! beetje jammer van die zeeziekte maar de dolfijnen maakte het weer goed!Super leuk omdat van dichtbij mee te maken .

  • 24 April 2014 - 12:57

    Jenny Stam:

    heerlijk om zo mee te leven met jouw avonturen kim!!

  • 24 April 2014 - 13:08

    Monique Moreels:

    Wat een heerlijk verhaal weer Kim. Wat een avontuur toch en genieten.
    liefs Monique

  • 26 April 2014 - 09:58

    John Broers:

    Hoi Kim

    Goed bezig, geniet lekker en Bali, ook top.


  • 26 April 2014 - 10:56

    Gijs:

    Veel plezier op Bali. Dat zal heel anders zijn dan waar je nu bent.
    Je hebt wel heel veel gezien, die dolfijnen moet wel een hoogtepunt geweest. alweer je laatste 20 dagen. Wat gaat de tijd toch hard. Geniet er nog maar ff lekker van. Greets from Schagen op een stralende koningsdag. X

  • 07 Mei 2014 - 15:07

    Jolanda Paauw:

    Hoi Kim,
    Wat een superleuk verhaal/avontuur!!
    Dat met die dolfijnen,het mooie water,de mooie onderwaterwereld en de mooie vissen is wel een geweldige ervaring maar ik denk misschien ook jij dat het hoogtepunt de dolfijnen zijn, ik vind ze geweldig!! Lieve Kim de laatste 20 dagen, wat gaat het toch hard maar je hebt zoveel mooie dingen gezien! Veel plezier op Bali !!
    Lieve groetjes, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 26795

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: