harvey Bay, Agnes water - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu harvey Bay, Agnes water - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

harvey Bay, Agnes water

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 April 2014 | Australië, Airlie Beach

Hervey Bay
Ik heb in Harvey Bay drie nachten een privé appartement geslapen dus heb een dag op m'n bed gelegen en een dag gefietst en dagje strand en de laatste avond ben ik naar ander hostel op visite geweest waar ik wat mensen kon. We hebben een spelletje gespeeld en daarna ik ben daarna terug gegaan. De volgende dag ben ik terug gegaan naar het andere hostel en heb bij het zwembad gelegen met wat mensen die ik de avond ervoor ook had gezien. In de middag ging mij bus weer naar het volgende plaatsje. Het plaatsje Agnes Water. Hier bleef ik twee nachten. De ochtend voordat ik hier heen vertrok zag ik al op het nieuws dat er een cycloon op komst was in het noorden. Laat dit nou het het gedeelte zijn waar ik heen moet. Eenmaal aangekomen in het dorpje was het alweer avond dus ben gelijk gaan slapen want de volgende dag had ik mijn surfles.

Onzeker of het wel door ging vanwege de cycloon ben ik door de stromende regen op m'n blote voeten in bikini naar de andere kant van het dorp gelopen. Gelukkig ging de surfles door! Dus we gingen evengoed met een groep van dertig man naar het strand toe. We kregen eerst instructies op het strand hoe het surfen in z'n werk gaat en daarna zijn we het water in gegaan. Er waren niet veel golven maar dat was perfect om het onder de knie te krijgen. Ik moet zeggen...het is best vermoeiend! Maar wat een lekker gevoel als het je lukt om op dat bord te staan! Het is me twee x gelukt om helemaal de golf uit te surfen dus dat was een gave ervaring! Na drie uur in het water te hebben gelegen was de surfles alweer over. Toen in de stromende regen terug gelopen naar het hostel en even een heerlijke douche genomen. Maar verder dan een tankstation en supermarkt en hostel is er weinig te doen in het dorp. Vooral als het regent!! Dus maar filmpje gekeken. Daarna met m'n regenjas aan terug de regen in om m'n cerficaat op te halen van m'n surfles!

Toen ik weer in het hostel terug kwam was er een lichte paniek onder de backpackers want alle bussen richting het noorden waren gecanceld. En er was geen slaapplek meer in dit dorp dus iedereen was in paniek! De bussen waren gecanceld vanwege de cycloon en zware regenval. Dus maar even geïnformeerd en het scheen dat heel Cairns geëvacueerd was naar het binnenland en dat alle supermarkten lege schappen hadden. Dus wel een degelijke voorbereiding op een zware storm. De bestemming hierna is zeg maar een belangrijke plaats waar een grote excursie vandaan vertrekt en vele hadden deze excursie de komende dagen op het schema staan. De mensen kregen te horen dat ze pas na vier dagen weer mee konden met de bus omdat er een wachtrij was ontstaan van alle gecancelde bussen. Dus PANIEK. Die avond heb ik nog lekker in m'n hostel geslapen want ik ging de volgende dag pas. Die avond was de cycloon gearriveerd in het dorp waar ik verbleef. Inmiddels was de sterkte afgenomen dus we hadden alleen heel veel regen. Zo ook de volgende dag. Er was iemand gearriveerd die ik van het vorige plaatsje kon dus daar heb ik spelletjes mee gespeeld en maar beetje muziek geluisterd op de bank. Tussen de buien door nog even op het strand geweest en boodschappen gedaan. Inmiddels was er ook bekend geworden dat mijn bus wel gewoon reed! Dus ik heb echt mazzel!!!!!! Ik ben zo blij!!
Met de nachtbus ben ik naar Airlie Beach gegaan en hier blijf ik een week om te wachten op mijn boot tocht naar de whitsundays(Google maar even)
Liefs kim

  • 16 April 2014 - 11:16

    Thea:

    Gelukkig heb je de cycloom ook weer overleefd Kim
    En whitssundays eiland lijkt mij ook prachtig om te zien xxx van je mams

  • 17 April 2014 - 07:49

    Gijs:

    Zo zie je maar alles komt op zijn pootjes terecht, je bent al weer een tijdje weg . Doe lekker je ding voor je het weet is het weer om. Groetjes uit een zonnig Schagen. X Gijs .

  • 07 Mei 2014 - 13:05

    Jolanda Paauw:

    Hoi Kim,

    Een vrij late reactie van mijn kant sorry maar ik lees je verslagen wél !!
    Ik heb even gegoogled op whitsundays....
    Wat super mooi zeker weten!!
    Veel plezier nog liefs x Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 26733

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: