Noosa,rainbow beach en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu Noosa,rainbow beach en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kim Morlog - WaarBenJij.nu

Noosa,rainbow beach en Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 April 2014 | Australië, Rainbow Beach

Noosa en Fraser island.

Ik kwam in de avond aan dus ben met mezelf gaan uit eten en daarna naar bed gegaan. De eerste dag ben ik in de ochtend naar een markt gegaan en heb daar wat rond geslenterd. In de middag heb ik lekker een boekje gelezen op het strand.
De tweede dag heb ik een wandeling in national park gemaakt. Het was een wandeling van zes km. Niemand wilde mee dus ben alleen gegaan. Maar bij het begin van het park stond een bordje: gevaarlijke slangen in dit gebied en ga nooit alleen dit gebied in. Kim is eigenwijs want ik had weinig tijd dus ben wel gegaan. Ik heb geen wilde slangen gezien maar wel wat anders. Ik liep namelijk een gebied in wat halverwege eindige op een nudisten strand. Dit stond nergens aangegeven dus trof ineens allemaal naakte mannen aan. Had al de pas erin dus ben maar snel doorgelopen haha!



In de middag ben ik naar het strand geweest. De derde dag had ik een dagtocht naar Everglades geboekt.ik werd vroeg opgehaald en werd met een speedbootje naar de Everglades gebracht. De kapitein had veel te vertellen over dit gebied. Wisten jullie dat alleen in Florida en in Australie een everglades gebied hebben? Het was echt een heerlijke dag want het is echt hartstikke stil in de Everglades. Je hoort alleen het water van het paddelen en de vogels zingen. De Everglades is een natuurgebied wat voornamelijk bestaat uit fresh water en bomen die in het water groeien. Soort mangrove idee. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan slapen want ik moest de volgende dag uitchecken. Ik lag heerlijk optijd in bed totdat ik om half vier werd gewekt door het brand alarm. Het hele hostel stond in pyama buiten. Maar gelukkig loos alarm. In de ochtend ben ik met de bus naar Rainbow Beach gegaan. Daar had ik een hostel voor een nacht. Vanuit dat hostel kreeg ik om twee uur in de middag een voorlichting over de drie daagse trip die ik ging doen. In de avond hebben we nog een wandeling gemaakt op de zandduin van Rainbow Beach en de zonsondergang gekeken. Het was echt prachtig.. Leek net een scène uit de Lion King. Die avond ben ik weer vroeg naar bed gegaan want moest er de volgende dag om zeven uur uit. Toen in m'n tanden wilde poetsen en de deur van de badkamer open deed kwam er echt een mega grote kakkerlak tussen me benen doorgelopen zo de kamer in! Ik heb de hele kamer bij elkaar geschreeuwd haha! Helaas konden we m niet meer vinden maar ben toch maar gaan slapen.

Eerste dag fraser.
Iedereen om acht uur verzamelend en weer voorlichting. Toen met alle auto's richting de Ferry. We hebben op het eiland op strand gereden en ik heb in een stuk in bos gereden. Super gaaf! We zijn naar het Mc Kanzie meer geweest. Dit meer is ontstaan door regenwater. Het is een heel mooi en helder meer. Zelf lunch maken en avond gegeten op de camping. Ik had een Nederlands meisje gevonden waar ik de tent mee deelde. Het was echt kamperen op een yoga matje en in slaapzak in tent. We gingen vroeg naar bed maar de party people hebben ons wel wakker gehouden. Uiteindelijk toch nog zes uurtjes geslapen.

Dag 2 Fraser.
We gingen er vroeg uit want we gingen weer verder toeren. Ik begon met een stuk rijden over het strand! Wel lastig om het stuur recht te houden en het water te ontwijken maar erg leuk om te doen. De auto heeft acht zitplaatsen dus het is een best grote Range Rover. We zijn eerst naar een meer gegaan wat is ontstaan nadat een stromend gebied is dichtgeslibd en nu een meer is geworden. Daarna gingen we weer een eind verder een stop maken voor de lunch. Dit keer hadden we wraps! Ook lekker.. Daarna zijn we nog naar een klif gegaan dat Indian head head. Je had mooi uitzicht op twee baaien. Helaas sloeg het weer om en werd het erg bewolkt waardoor de foto's er niet echt super uit zien. Over foto's gesproken... Ik ben op die rots gevallen met m'n camera in m'n hand. Er is wel iets stuk maar het maakt nog steeds foto's gelukkig.

Daarna zijn we nog naar de champagne Pools gegaan. Dit is een zwemgebiedje tussen de rotsen in de zee. Het water klotst over de rotsen heen in het zwemwater en dat ziet eruit als champagne. Dit was onze laatste bezienswaardigheid en daarna heb ik een uur terug gereden over het strand. Eenmaal op de camping aangekomen hebben we diner gemaakt en ik lig nu op m'n yoga matje in de tent deze blog te schrijven.

Laatste dag Fraser Island

Wat kan een yoga matje toch hard zijn als je daar 12 uur op ligt. Na een gebroken nacht weer vroeg opgestaan om ons gereed te maken voor de laatste dag. We zijn naar een scheepswrak geweest en daarna naar een riviertje die het zuiverste water heeft op de hele wereld. We begonnen boven aan de rivier en konden ons door de stoming richting de zee laten drijven. Het was een mooi gebied met mooie planten en vogels. Het leek wel een beetje op de wildwaterbaan van Centerparcs maar dan in het echt ;)
Daarna heb ik nog een uur mogen rijden dus ik was erg happy! Daarna met de boot over de zee gestoken en nu lig ik uitgeteld op bed! Vanavond hebben we een after party dus zal gezellig worden! Liefs kim

  • 08 April 2014 - 15:51

    Jose Bouwkamp:

    Mooi verslag weer Kim wat een top reis je maakt me echt enthousiast voor Australië. Niet dat ik er binnen kort heen kan gaan hihi maar erover dromen kan ook voorlopig.Je heb er zo goed aan gedaan om dit nu te doen!! Veel plezier nog geniet er lekker van. x José en familie

  • 08 April 2014 - 17:19

    Thea:

    Kim wat super wat je allemaal meemaakt en die fotoos ook prachtig zeg ik heb al veel van je gehoord maar ik denk dat je even goed nog heel veel te vertellen hebt XXX en nog een fijne reis met mooie verhalen

  • 09 April 2014 - 18:09

    Karla Morlog:

    Kakkerlakken en naakte mannen en geen slangen en stikem wel alleen gaan.....Je maakt wat me op zo'n trip ;-) doe je wel voorzichtig! Heerlijke verhalen! Xxx

  • 18 April 2014 - 10:41

    Tara:

    Zo te lezen helemaal geweldig lekker genieten en nu op naar bali!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 26729

Voorgaande reizen:

03 Maart 2017 - 27 Maart 2017

Nieuw Zeeland

27 Augustus 2016 - 17 September 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Australië

13 April 2011 - 25 Mei 2011

China

Landen bezocht: